donderdag 10 december 2015

Do 10-12-2015 Sunday Papers

Rugklachten

In mijn blogbericht van 3 december schreef ik al over mijn rugklachten. Vorige week vrijdag is er een vervroegde CT scan genomen en daar had ik dinsdag een afspraak. De tumor in de nier is nog enigszins gegroeid, maar niet verontrustend. De subordinerende kankercellen zullen vast ook niet vanaf dag 1 dat ik met het nieuwe medicijn gestart ben weer terug in hun schulp zijn gekropen. De uitzaaiing op mijn rib was niet zichtbaar gegroeid en er waren ook geen nieuwe uitzaaiingen te zien.

Waar de rugklachten vandaan kwamen was op basis van de CT niet eenduidig af te leiden. Het zou kunnen dat de rechternier, die inmiddels toch wel een stukje groter is dan de linker, tegen de spier aan drukt en daarmee de pijn veroorzaakt, maar dat verklaart niet de pijn die ik ook aan de linkerzijde ervaar. 
Omdat de oncoloog niet zeker was van de zaak heet hij het aangekaart in het teamoverleg, waarin o.a. ook een radioloog en uroloog zitten. Ik ben daar gisteren over gebeld en daaruit kwam naar voren dat het verstandig is om ook mijn neuroloog (van wie ik in maart al afscheid had genomen) hier nog naar te laten kijken. Als die niets kan vinden dan is het alsnog bespreekbaar om de nier te verwijderen dan wel te emboliseren. In het laatste geval wordt de bloedtoevoer naar de nier afgesneden en sterft de nier in het lichaam af. Dit is een lichte ingreep via een katheter in de lies. Maar eerst de diagnose van de neuroloog maar eens afwachten.

Afgelopen dinsdag heeft de oncoloog overigens ook morfine voorgeschreven die een langere werking heeft, want op die van de huisarts werd ik nog steeds steevast rond 3:30-4:00 wakker. Afgelopen twee nachten heb ik tot de vroege ochtend kunnen doorslapen, maar werd ik wakker met hoofdpijn. Desondanks een verbetering t.o.v. de situatie hiervoor.


Boek

De verkoop van mijn gedichtenbundel 'even niet Kankeren' verloopt nog niet flitsend. Volgens de website van de uitgever zijn er pas 27 exemplaren besteld. Daarnaast heb ik afgelopen dinsdag op mijn werk 6 exemplaren van mijn eigen voorraad verkocht en hebben enkele mensen al aangegeven dat ze graag een exemplaar direct van mij willen afnemen. 

Gisteren stond er een uitgebreid artikel in de Nieuwsbode van zowel Zeist als Bunnik, een licht aangepaste tekst van hetgeen ikzelf had aangeleverd. Op de interne site van de Rabo ICT afdeling staat sinds gisteren ook een artikel en ik ben nog bezig om een stukje tekst in de diverse afdelings-nieuwsbrieven te krijgen, dat naar dit artikel verwijst. Kortom: de publiciteitscampagne is nog maar net begonnen. De blogtitel van Joe Jackson heeft betrekking op dit onderwerp.

Om het jullie gemakkelijk te maken vind je ook hier een link naar de webshop van de uitgever. Je hoeft alleen mijn naam nog maar in te typen in het zoek-veld en vervolgens kan je het bestellen. Veel leesplezier.

En tot slot, op zaterdag 12-12 ben ik te gast als een van de vertellers in het Vertelcafé in het Torenlaantheater in Zeist. Aanvang 20:00, adres Torenlaan 38 te Zeist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten