donderdag 3 december 2015

Do 3-12-2015 Help me make it through the night

Sinds vrijdag 27-11 is mijn gedichtenbundel te bestellen via Boekscout. Op zaterdag ontving ik het eerste gedrukte exemplaar, waar ik natuurlijk zuinig op ga wezen. Het ziet er goed uit, hoewel Imke er toch nog twee typefoutjes uit haalde. Op een gegeven moment ben je daar zelf helemaal blind voor geworden. 

Ik heb er tot nu toe promotie aan gegeven via Facebook en LinkedIn, maar het was me niet helemaal duidelijk wat Boekscout er aan had gedaan. Sinds vandaag weet ik dat ze een persbericht hebben uitgestuurd, o.a. ook naar de lokale (web)kranten en RTV stations, die ik had aangegeven. Daar moet ik nu dus zelf nog contact mee op gaan nemen. Ook aan publiciteit binnen Rabobank wordt gewekt. Ik heb vandaag de exemplaren ontvangen, die ik voor de eigen verkoop heb besteld. Ik ken enkele oudere mensen in de buurt, die wel belangstelling hadden en op 12-12 ga ik enkele gedichten voordragen in het Vertelcafé in het Torenlaantheater hier in Zeist en in januari waarschijnlijk opnieuw in de Gouden Bal in Eindhoven. Nu het boek klaar is begint dus de volgende fase.

Nu ik mijn beste satirische gedichten van mijn poems-blog heb moeten verwijderen vanwege de publicatierechten, zit ik te dubben wat ik met die blog ga doen. Toen ik zo druk bezig was met mijn boek had ik ook weinig inspiratie om nieuwe gedichten te schrijven en het voelt ook alsof ik met het uitbrengen van mijn boek een eerste fase als dichter afsluit. Ik blijf nog wel gedichten schrijven hoor, maar die van nu zijn toch anders van stijl en poëtischer en ook tijdlozer van aard. Ik neem per gedicht ook meer tijd dan in fase 1 en ze mogen van mij ook best wat langer rijpen. Dat betekent dat ze regelmatig veranderen. (Veel gedichten in het boek heb ik overigens ook gedeeltelijk herschreven ... ). Naast het boek over mijn 'lijdensweg' heb ik ook al wel weer ideeën voor een nieuwe bundel en ik wil met die wetenschap eigenlijk ook niet meer alles op voorhand weggeven of verklappen. Dit gezegd hebbende ga ik er nog even rustig over nadenken.  

Vorige week dinsdag (24-11) zijn Bertie en ik opnieuw naar de orthomoleculaire voedingsarts geweest, waar we ook vorig jaar november al waren geweest. Hij heeft aanvullende voedings- en vitaminesupplementen voorgeschreven. Qua voeding zaten we volgens hem wel op de goede weg.

Vorige week woensdag (25-11) had ik een afspraak op de dagbehandeling voor mijn 4-wekelijkse infuus tegen botafbraak en met de oncoloog, die daar spreekuur had (ik kon met het infuus naar binnen ... ). Voor de eerste keer ging het fout met het infuus en liep de vloeistof onder mijn huid in plaats van in het bloedvat. Ik voelde al na 10 minuten pijn ontstaan en er vormde zich een flink ei op mijn onderarm. Gelukkig werd er snel ingegrepen en daarna ging het wel goed op een andere plek. Bij de oncoloog waren alle bloedwaarden weer oké en ik gaf aan dat ik lichte uitstralingspijn rondom mijn nierstreek voelde, maar niet alarmerend en ook geen aanleiding om daar pijnstillers voor te slikken. Ik had al op een internetforum gelezen dat dit een bekend en bij enkele patiënten heftig verschijnsel was en ik had het gelukkig in een milde vorm. Tenminste op dat moment.

Na de korte en laatste bandrepetitie van dit kalenderjaar (op 11-12 gaan we nog een keer nieuw repertoire bespreken bij de Chinees ... ) voelde ik me op de terugreis al oncomfortabel. Ik lag pakweg om 1:00 in bed, maar werd om 3:30 wakker met een heftige en constante pijn in mijn nierstreek, die bleef aanhouden ongeacht de houding die ik aannam. Ik heb 's ochtends meteen al mijn afspraken (verspreid over de hele dag, waaronder een leuke jamsessie met enkele vrienden ... ) afgezegd en ben pijnstillers gaan slikken. Overdag zakte het iets, maar de volgende nacht was het precies hetzelfde en dat patroon herhaalt zich nu al de gehele week. Dinsdag heb ik naar het ziekenhuis gebeld en werd ik aan het einde van de middag door de oncoloog teruggebeld: dosis pijnstillers ophogen en z.s.m. een tussentijdse CT scan. Dat gaat morgen gebeuren en dinsdag krijg ik daarvan de uitslag. Als ik meer pijnstilling nodig had, dan moest ik de dagbehandeling maar bellen (de oncoloog zou er van vrijdag t/m dinsdagochtend niet zijn ... ). Bertie is vandaag lngs de huisarts gereden toen ze van haar werk terugkwam en die hebben een recept voor morfine meegegeven. 
De blogtitel van o.a. Gladys Night & The Pips doet met hopen dat dit laatste middel me door de nacht heen gaat helden.



2 opmerkingen:

  1. Hier wordt ik toch wel ongerust van Fon.....hopelijk valt het mee en zijn de klachten van tijdelijke aard.
    Erg benieuwd wat de scan zegt.
    Sterkte

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Fon. Heb het boekje thuis doorgelezen. Erg leuk!! Complimenten!! Hoop dat je je ondertussen wat beter voelt en duimen voor de uitslag dinsdag... Groetjes, Natasha

    BeantwoordenVerwijderen