vrijdag 27 mei 2016

Vr 27-5-2016 True Colours

Status gezondheid

De laatste tijd schrijf ik minder frequent op mijn blog. Doorgaans mag je hieruit afleiden dat het - naar omstandigheden - goed met me gaat. En dat is nu niet anders. De details vind je hieronder.

Dagboek

Op maandag 16-5 heb ik de boete uit Florence naar aanleiding van de overtreding, die ik onbewust beging in juli 2011 en daar pas bericht over kreeg in augustus 2012, toch maar betaald. Vandaag ontving ik echter een mail van het incassobureau, dat de betaling nog niet binnen was bij de politie in Florence. Ik wist al dat de administratie daar niet al te snel was, maar kan ik dat ook weer gaan nazoeken.

Op 16-5 kreeg ik de vraag van mijn dochter Janneke, of ik op dinsdag 17-5 met haar mee zou willen rijden naar de oogarts in het Diakonessenhuis, dependance Doorn. Haar afspraak was om 8:40. Uiteraard kon dat, maar ik moest wel eerst mijn auto wegbrengen naar het schadeherstelbedrijf om de schade, die ik enkele weken geleden bij het Maxima Medisch Centrum had opgelopen, te laten repareren. Ik kon daar gelukkig al om 7:45 terecht om de auto af te leveren en alle voorgaande keren stond de leenauto voor de deur klaar, dus dat moest gemakkelijk te doen zijn. Maar ... deze keer stond er gen auto, want het was de dinsdag na Pinksteren en de auto een lang weekend voor niets voor de deur neerzetten was een (te) dure grap. Maar geen nood, want ik werd direct naar het verhuurbedrijf gebracht en dat lag ook nog eens op de route naar Janneke. Bij het verhuurbedrijf aangekomen reed de baas van het bedrijf echter net de poort uit ... maar dat bleek gelukkig alleen om een auto buiten de poort e parkeren. Vervolgens wist hij zich echter niet te herinneren dat hij die dag een auto (met automaat) had moeten reserveren. Hij kon wel de mail van 22-4 terugvinden en gelukkig had hij toevallig een Toyota Auris met automaat staan, die  ik mee kon nemen. We waren net op tijd bij het ziekenhuis ... en moesten daar vervolgens een half uur wachten, terwijl Janneke de eerste afspraak van de oogarts was. Hoezo klantgericht?

Op donderdag 19-5 werd eindelijk mijn Samsung SmartTV gerepareerd. Het bleek - zoals ik reeds vermoedde -  een softwareprobleem te zijn. Dat hadden ze zelf ook al ingeschat, want de monteur had een vervangend onderdeel bij zich. Toen ik gisteren gebeld werd over de kwaliteit van de service, heb ik wel een slechte beoordeling gegeven voor het feit dat ik een week en 2 dagen mijn TV kwijt was, zonder dat ik een vervangend toestel aangeboden had gekregen. (Dat doen die autoschadebedrijven dan toch een stuk beter).

Op vrijdag 20-5 had ik weer een controleafspraak met de oncoloog. Alle bloedwaarden, die ditmaal gemeten werden, waren gestegen t.o.v. de vorige afspraak. Daarmee vallen ze ook weer binnen de marges die normaal geacht worden. Op 6 juni staat er een volgende CT gepland en op 10 juni krijg ik de uitslag daarvan. Ik ben benieuwd of mijn goede gevoel strookt met wat er aan de binnenkant gebeurt.

Pakweg twee weken geleden fietsten Bertie en ik op het fietspad langs de Woudenbergse weg terug richting Zeist. Aan de andere zijde van de weg zagen we in een matig tempo enkele mountainbikers over de MTB-route van Zeist fietsen. Gekscherend zei ik op dat moment tegen Bertie: "In dat tempo kan ik dat ook nog wel". Sindsdien is het gaan jeuken en op 20-5 heb ik de smalle racebanden weer gewisseld voor mijn MTB-banden en op zaterdag 21-5 ben ik de samen met Bertie op pad gegaan. Ik maakte me overigens meer zorgen om Bertie dan om mezelf, want zoveel ervaring heeft ze niet met mountainbiken. Daarnaast is haar fiets met bagagedrager en krat achterop ook niet helemaal geschikt voor een dergelijk parcours. Nu neemt Bertie in dit soort situaties niet snel risico's, dus als het even lastig wordt, dan stapt ze af en gaat lopen (en dat gebeurde nogal eens ... ). Dat laatste dwong mij ook om het rustig aan te doen, maar desondanks moest ik toch wel heel erg vaak stil staan. Maar eenmaal aan het fietsen kreeg ik toch weer dat heerlijke dopamine gevoel en er komt zeker een volgende keer, maar dan solo. Sinds de operatie had ik het steeds voor onmogelijk gehouden dat ik deze passie nog ooit zou mogen beleven. Dit is zo heerlijk en geeft weer nieuwe kleur aan mijn leven. (Vandaar de blogtitel van Cyndi Lauper).

Op zondag 22-5 hebben we 80-jarige verjaardag van mijn schoonmoeder gevierd, Na een samenzijn bij haar thuis sloten we af met een etentje bij restaurant '14" op de Markt in Eersel, waar ze heerlijke salades serveren.

Op maandag 23-5 kreeg ik een vriend op bezoek, die op 30 juni tijdens mijn 25-jarig Rabo-jubileum (annex afscheid) foto's zal maken. Gezellig gekletst en tevens mijn wensen doorgenomen.

Op dinsdag 24-5 heb ik contact gehad met een vrouw, die betrokken is bij de organisatie van de WalkArtMarkt, die op 13-8 plaatsvindt in het Walkart Park hier in Zeist. Ik had eerder al eens aangegeven dat ik wel belangstelling had om daar als dichter op te treden. Dat waren ze niet vergeten. Op 9 juni schuif ik aan bij een bijeenkomst om invulling te geven aan het podiumprogramma.

Op 25-5 en 26-5 was ik uitgenodigd voor 25-jarige jubilea van 3 Rabo-collega's, die in 1991 (net iets eerder dan ik) de overstap van Philips naar Interpolis (toen nog Rabobank Groep) maakten. De eerste was een staande receptie in het hoofdkantoor van Interpolis, de tweede een boottocht over de Linge (gelukkig mét zitplaatsen). Dergelijke evenementen hakken er fysiek toch nog wel behoorlijk in, want op 27-5 stond ik aanmerkelijk wankeler naast mijn bed dan op andere dagen. Gelukkig werd het beter toen ik eenmaal in beweging was en het heeft me er ook niet ervan weerhouden om naar de spinning les te gaan.

Op 25-5 had ik 's avonds overigens ook nog een optreden als dichter op een bijeenkomst van het Taalpodium in het Schillertheater in Utrecht. Het paste allemaal net, want ik was om 19:05 thuis uit Tilburg en stapte om 19:40 al weer in de bus naar Utrecht. Uiteindelijk was ik pas na half twaalf thuis, dus die woensdag was een lange dag (die ook begon met sporten en spinning). Mijn gedichten werden overigens opnieuw positief ontvangen. Ook andere dichters maakten indruk op mij.

1 opmerking:

  1. alleen maar positiviteit dus uiteindelijk.
    Fijn om te horen.
    Hier drukke weken met ook creatieve uitspattingen die resulteren in 2 publicaties en 2 demo's, dat alles naast de normale workshops en oppasdagen

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen