maandag 19 september 2016

Ma 19-9-2016 While my guitar gently weeps

In een van mijn vorige blogberichten had ik verteld over de opknapbeurt van mijn Ikea stoelen. Daarnaast was ik door enkele verweerde plekjes op mijn kozijnen op de begane grond (op de 1e en 2e verdieping heb ik kunststof kozijnen) ook gedwongen om daar iets aan te doen. Dat laatste betekende ook weer enig snoeiwerk aan de klimplanten, die daar dicht tegenaan groeien. Alles bij elkaar behoorlijke klusjes, waar ik vroeger mijn hand niet voor zou omdraaien, maar in mijn huidige toestand moet ik voor dergelijke inspanningen toch wel de tol betalen in de vorm van rugpijn. Ik heb daar de laatste paar maanden sowieso weer meer last van dan daarvoor. De pijn zit hem soms ter hoogte van het operatiegebied (tussen de schouderbladen), maar daar kan ik vaak nog wel een relatie met mijn inspanningen in de sportschool leggen. Maar ik leg mijn hand toch ook best wel vaak op mijn rechter nier als zijnde de pijnplek. Dat ik daarnaast weer iets meer bas en gitaar speel zal daar ook niet positief aan bijdragen. Vanwege de rugpijn slaap ik ook slechter en sinds enkele weken maar weer standaard met pijnstillers.
Ik ben dus best wel benieuwd naar de uitslag van de CT scan van a.s. woensdag, waarvan ik de uitslag - vanwege vakantie - op vrijdag 30-9 te horen krijg. Omdat het lopen afgelopen week ook iets moeizamer begint gaat (minder gevoel en controle in het linkerbeen, maar ook de rechtervoet vertoont steeds vaker een doods gevoel), zou het mij niet verbazen als er toch weer groei zichtbaar zal zijn. Dat kan groei van de uitzaaiingen rondom mijn ruggenmerg zijn, die zenuwen afknellen en/of van de tumor in de nier (de laatste keer ongeveer ter grootte van een tennisbal), die tegen spieren en/of mijn wervelkolom drukt.
Over mijn energieniveau maak ik me daarentegen weer weinig zorgen: hoewel ik vaak 's middags wel even weg dut als ik in mijn stoel zit, ligt het aantal nachtelijke uren aan slaap vaak niet veel hoger dan 7-8 uur. Best acceptabel voor een 'doodziek' iemand. 

Zoals reeds aangegeven ben ik ook weer meer gitaar aan het spelen, zonder de bas daarbij te vergeten. Ik ben bezig om workshops uit de maandbladen Gitarist en De Bassist door te nemen om me los te weken uit mijn standaard patronen. Daarnaast pik ik af en toe ook weer een les mee van de Bass Academy van Scott Devine (Scott's Bass Lessons). Leuk om te doen en je gaat er ook nog eens beter van spelen. Ook ben ik nog zoekende naar lekkere instellingen op mijn gitaarversterker en ben ik er nog niet uit hoe het ingebouwde loop station werkt. Het idee daarachter is dat je iets speelt (bijvoorbeeld akkoorden) en dat de versterker dat opslaat en herhaalt, zodat je er weer iets anders (een solo) overheen kan spelen. Kortom, ik ben lekker bezig, vandaar ook de blogtitel van de Beatles. Daarnaast brandt het restant van het budget (door de verkoop van mijn Peavey inmiddels weer opgelopen tot zo'n €500) ook nog steeds in mijn portemonnee, dus ik vermoed dat ik binnenkort toch nog een keer ga shoppen.

Vanwege alle andere activiteiten (ik kom ook weer nagenoeg dagelijks op de sportschool) zijn er de laatste tijd maar weinig nieuwe gedichten aan mijn brein ontsproten. Dat wil overigens niet zeggen dat ik helemaal droog sta, want met enkele optredens in het verschiet heb ik wel enkele bestaande gedichten enigszins aangepast, opdat ze nóg beter lopen. Voor het evenement in Driebergen (eind november) is er afgelopen week ook nog een artikel verschenen met een foto van mij, waarbij ze de lat behoorlijk hoog leggen, gezien de begeleidende tekst. Na eerdere krantenartikelen en radio-interviews ben ik lokaal inmiddels bijna wereldberoemd, haha. 

1 opmerking:

  1. Die laatste zin houden we erin.
    Nou wereldberoemd hoeft nu niet direct maar leuk dat je inspannigen iets opleveren al is het dan bekendheid.
    Krijg ik toch nog een beroemde broer....

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen