maandag 8 juni 2015

Ma 8-6-2015 On My Own

Ik heb donderdagavond 4 juni meteen werk gemaakt van de mijzelf opgelegde actie (zie vorige bericht ... ) om visitekaartjes te maken.

  • Al betreft de layout een standaard sjabloon, ik vind het wel een geslaagd ontwerp.
  • De (op de foto lastig te lezen ... ) rode tekst betreft mijn levensmotto: If you can't do the things you love, love the things you can.
  • In het wit mijn logo, dat ik ook gebruikte in het (bewerkelijke) sjabloon waarin ik oorspronkelijk mijn gedichten weergaf. 
  • Dit logo zal t.z.t. ook terugkomen op de kaft van mijn nog uit te brengen gedichtenbundel. Ik heb daar al contact over gehad met een collega, die zelf ook een boek met gedichten heeft uitgegeven en waarmee ik binnenkort maar een keer ga lunchen. Ik heb ook maar meteen een mok en T-shirt met dit logo erbij besteld.

Op vrijdagavond ben ik met een vriend naar een zogenaamde superjam-sessie in het plaatselijke buurthuis De Peppel geweest om een keer te luisteren hoe dat daar in zijn werk gaat. In de bezetting die aftrapte zaten alvast enkele puike muzikanten. Ook het geluid werd professioneel aangepakt en zo klonk het dan ook. Het enige nadeel dat ik ervoer, waren de houten stoelen, die hard aanvoelden en ook een lage rugleuning hadden, die net tegen de onderkant van mijn spijkerbed duwde. Verre van comfortabel dus.
Wat me verder opviel was dat het niet een jamsessie was, zoals ik me die voorstel, want er werden ter plekke songs bedacht die ze zouden gaan spelen en de mensen op het podium speelden die ook in één keer weg. Kortom: iedereen die meedeed kende dit songmateriaal al, dus het lijkt erop dat er een soort van lijst met jam-standards wordt gehanteerd. Hoe dan ook, volgende keer toch maar eens mijn bas meenemen (en mijn vriend zijn gitaar ... ).


Op zaterdag 6-6 heb ik het in mijn vorige blogbericht aangekondigde "korte rondje" op mijn - als racefiets vermomde (zie foto) - mountainbike gemaakt. Het werden uiteindelijk toch nog 25 km. Ik zag wel al direct aan mijn kruissnelheid op mijn fietscomputer, dat die hoger lag dan op mijn hybride Cube (met verlichting, spatborden, bagagedrager ... ), maar uiteindelijk lag de gemiddelde snelheid toch maar 1,2 km/u hoger dan de laatste rit op de Cube, t.w. 22,4 km/u. De route was ook niet gelijk dan de eerdere 25 km ritten, dus helemaal vergelijkbaar is het ook niet.

Op zondag 7-6 floepten er 's ochtends in bed plotseling enkele filosofische spreuken uit mijn brein, die ik inmiddels als Fon-osophy ook op mijn poems-blog heb geplaatst. Inmiddels staan daar ook weer enkele nieuwe gedichtjes: het leven van alledag brengt iedere dag weer nieuwe inspiratie. Zondagmiddag heb ik op een verjaardag van mijn schoonzus enkele van mijn gedichten voorgedragen. Ze kenden deze helemaal niet (van je familie moet je het hebben ... ), maar ze vonden ze wel heel erg leuk (en als je schoonfamilie ze zelfs leuk vindt ... ).

Sinds vandaag ben ik even On My Own, want Bertie, Imke en mijn jongste schoonzus zijn een week naar Parijs. Ze hebben drie fietsen mee, dus ook tijdens de verplaatsingen kunnen ze van de stad genieten (voordeel t.o.v. de metro ... ). Ze zijn al wel gewaarschuwd voor het verkeer, want voor hun ogen werd er een voetganger door een scooter aangereden. De blogtitel slaat op de komende eenzame week (nou ja, de honden zijn ook nog thuis ... ) en betreft de song van Patti LaBelle en Michael McDonald.

Vanochtend ben ik bij de oncoloog geweest.

  • De bloedwaarden zijn prima, ook die betrekking hebben op de schildklier. Wat ze wel constateert is een langzame daling van het fosfaat-gehalte sinds we in januari begonnen zijn met de Sutent, maar het zit nog wel boven de veilige grens. Zolang dat het geval is, neemt ze ook geen actie, maar als het onder die grens daalt, dan houdt ze een gifbeker achter de hand (ofwel een ongelooflijk vies drankje ... ). Bij een tekort zal dat impact hebben op de spierkracht.
  • Omdat de bloeddruk afgelopen weken eerder aan de lage dan de hoge kant is geweest, gaan we het weer even proberen zonder bloeddruk-verlagers. Mocht die zich alsnog gaan misdragen, dan kan ik altijd (op werkdagen overdag tenminste ... ) bellen en dan wordt ook een ander middel gegeven dan ik tot nu toe had. Dit andere medicijn zou een gunstigere werking hebben bij nierkanker. De vorige keer zijn we ook al gestopt met het laxeermiddel, dus al weer twee medicijnen minder. (Zo meteen gaat Zilveren Kruis nog aan me verdienen ... ware het niet dat alleen de Sutent al aardig aan de prijs is: volgens de ziekenhuisapotheek €3000 per cyclus van 3 weken, sodeju ... ).
  • Verder adviseert ze mij om niet te veel in de zon te gaan zitten en me anders in te smeren met factor 30 of hoger. 
  • Ook hebben we het nog even over de immuuntherapie gehad, die vorige week zo prominent in het nieuws was. Ze gaf aan dat de werking vooral bij huidkanker getest was en dat ze nu specifieker naar longkanker gingen kijken. Het betreft ook nog steeds een experiment, waarbij de pers vooral de nadruk legde op de - ontegenzeggelijk - positieve resultaten, maar gemakshalve voorbij ging aan de bijzonder vervelende bijwerking. Daarnaast zijn de betreffende medicijnen ook nog niet geregistreerd, dus alleen verkrijgbaar als je deelneemt aan de proef. Wel verwacht ze daar binnen nu en 2-3 jaar meer van, hopelijk ook voor nierkanker patiënten. 
  • De volgende CT-scan gaat toch nog plaatsvinden voor de vakantie van Bertie en mij, t.w. op 16 juli. De dag erna heb ik dan een afspraak voor de uitslag bij een vervangend oncoloog, omdat de mijne dan met vakantie is.
Tussen het bloed prikken en de afspraak met de oncoloog heb ik zitten lezen in het Filosofie Magazine. Bijzonder interessant en ik baalde eigenlijk een beetje toen ik aan de beurt was.

Tot slot: ik ben blij dat ik in Nederland leef. De NSA, CIA en Google lezen dan wel mee (de meeste page views komen uit de VS en na het noemen van deze afkortingen weer extra alert ... ), maar ik las vandaag in de krant dat een Saoedische blogger - in hoger beroep - vanwege belediging van de Islam veroordeeld was tot stokslagen, 10 jaar gevangenisstraf en een boete van €240.000 (daar kan je toch een hele tijd Sutent van slikken ... ).

2 opmerkingen:

  1. Even niet geweest. Je verhalen worden stilaan langer en door tijdgebrek kom ik dara dan niet aan toe.
    Gelukkig goede berichten van die kant.
    Hopelijk volgende maand de scan ook eenzelfde of betere uitslag.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen