vrijdag 26 juni 2015

Vr 26-6-2015 Dad

Het waren twee "fantastische dagen" afgelopen weekend.
  • Het optreden van nLUK op zaterdag op het Fête de la Musique in Odijk ging erg lekker. Het belangrijkste dat er was aan te merken was dat het te kort was. Helaas had de geluidsman 's avonds nog een andere klus en moest hij op tijd weg, anders waren we nog een uurtje doorgegaan. Nu moesten we zelfs een groot deel van onze setlist overslaan. 
  • Ook van mijn optreden als dichter op het Festival Dag Der Kunsten heb ik erg genoten. Ik mocht de gaten bij het Henk Hupkes jazz-podium dichten terwijl de muzikanten op het podium de wacht wisselden. Vroeg in de middag was de belangstelling redelijk mager, maar dat was zeker ook aan het weer te wijten en daar hadden ook de muzikanten last van. Omdat er vier bands waren, had ik drie maal een podium van ongeveer een kwartier. Na twee sets was ik wel zo'n beetje door mijn repertoire heen. Ik ben vervolgens ook even rond gaan lopen langs enkele andere podia, onderweg mensen wijzend op mijn volgende optreden, onderwijl visitekaartjes uitdelend. De derde keer was er aanmerkelijk meer publiek en voornamelijk mensen die niet bij de eerdere sessie aanwezig waren geweest, dus kon ik schaamteloos in herhaling vallen.
    Dat ik mijn gedichten in een specifieke volgorde had gezet werkte ook prima, omdat ik de onderwerpen daardoor mooi aan elkaar kon praten. Op enkele plekken sloot het niet helemaal aan, maar gezien de ultra-korte voorbereidingstijd vond ik dat acceptabel en heb ik voor een volgende gelegenheid ook nog iets om nog aan te werken.
En als klap op de vuurpijl had mijn dochter Imke ter ere van Vaderdag ook nog een ontroerend bericht op Facebook geplaatst:
Dear daddy,
Today we celebrate fathersday,
you've been a dad for 25 years now.
Not only on fathersday, but everyday.
unfortunately we don't know how many fathersdays you have left, but please stay with us for many more, because I don't want to celebrate fathersday without a father. Stay strong dad, I love you ♡
Als blogtitel heb ik daarom een song van K's Choice gekozen. Hoewel er tal van songs zijn die Dad in de titel hebben, sprak deze song me het meeste aan. (Emili Sandé was een goede tweede met Daddy ... ).

Maandagochtend had ik een afspraak met de fysiotherapeute van de sportschool. Ik was onder de indruk van haar kennis over voeding bij kanker en ze gaf me ook het advies om mijn benen niet te trainen op de fitness apparatuur (ze mocht het eigenlijk niet zeggen, want ze werkte nu eenmaal op een sportschool, maar ze vond die te statisch ... ), maar in combinatie met coördinatie, ofwel gewoon doorgaan op de al lang ingeslagen weg.
Na de lunch kon ik gelijk door naar mijn afspraak met de Orthopeed in het ziekenhuis in Zeist. De belangrijkste conclusie daaruit was dat klachten a.g.v. inspanning niet meer dan enkele dagen mogen duren (ervan uitgaande dat ik dan rust in acht neem ... ), anders moet ik contact opnemen. De volgende afspraak is in december.

Dinsdag heb ik kort cardio en coördinatieoefeningen gedaan op de sportschool, maar het uiteindelijk doel was de (minst hete) sauna. Kankercellen schijnen namelijk niet van temperatuurwisselingen te houden. Andere cellen klaarblijkelijk ook niet, want sindsdien loop ik met een zere keel rond. Volgende keer toch maar weer kiezen voor het stoombad, dat vond ik altijd al fijner.

Woensdag had ik een lunchafspraak op locatie Zeist met een collega, die een tijdje geleden ook een gedichtenbundel had uitgegeven. Ze heeft mij uitgelegd wat ze had ondernomen om dat te bewerkstelligen en bij welke uitgever. Aan de hand van haar verhaal maakte ik wel op dat ik nog wel wat werk aan de winkel heb.
Aansluitend ook nog maar een rondje door enkele bouwdelen gemaakt en hier en daar wat mensen van hun werk afgehouden. Was gezellig.

Donderdag weer eens op de mountainbike gekropen (was al weer enkele weken geleden ... ) en 35 km over de weg gefietst met enkele beklimmingen op de Heuvelrug. Dit om me alvast voor te bereiden op een "trainingskamp" in de Ardennen komende zomervakantie.
's Middags kwam mijn voormalig manager even langs om weer een keer bij te praten en prompt werd ik tijdens dat bezoek ook gebeld door mijn voormalige teamleider, een beetje veel om tegelijk af te handelen. Het telefoongesprek gaan we binnenkort maar een keer wat uitgebreider overdoen.

Voor de liefhebbers van mijn gedichten, er staat sinds mijn vorige blogbericht weer een vrachtlading aan nieuwe op mijn poems-blog.

1 opmerking: