donderdag 4 juni 2015

Do 4-6-2015 Garden Party

Zoals de meesten van jullie vast wel zullen weten, houdt Bertie veel van fietsen. Hoewel ze de laatste tijd iets minder actief is vindt ze het sinds kort ook leuk om ernaar te kijken, getuige de foto's.

Ik daarentegen heb afgelopen zondag een flink stuk gefietst. Ik had het plan om een variant te fietsen op de eerdere 25km-ritten van vorige week, maar dan met een extra lusje. Toen ik net voorbij Doorn was, leek het me wel leuk om even bij een vriend in Leersum langs te gaan, want ik was toch "in de buurt". Die koffiestop bleek uiteindelijk toch nog ruim 3,5 km verderop te zijn en dat moest ik uiteraard ook weer terug, maar de koffie was het allemaal waard. Uiteindelijk thuis aangekomen stond er bijna 43 km op de teller met een gemiddelde van 21,2 km/u. Dat heb ik de dagen erna ook wel weer gevoeld, maar zoals eerder gezegd laat ik me door een beetje terugslag niet klein krijgen.

Afgelopen maandagmiddag had ik een afspraak voor een evaluatiegesprek op De Hoogstraat. Het deed me deugd dat ik sneller kon lopen dan de revalidatiearts, die zich graag beter wilde kunnen inleven in de wereld van de revalidanten: ze was van de trap gevallen! Buiten dat genoegen heeft het gesprek mij bijzonder weinig opgeleverd, dan dat ik mijn verbeterpunten heb kunnen ventileren. Ik hoop dat ze er op De Hoogstraat hun voordeel mee doen.

Fietsen zijn er niet alleen om op voort te bewegen of naar te kijken (zie boven ... ), maar af en toe hebben ze ook even bijzondere aandacht nodig. En dinsdag was dat moment voor mijn mountainbike dan eindelijk gekomen, na 9 lange maanden in een hoekje gestaan te hebben werd hij eindelijk ontdaan van de viezigheid uit de Vogezen en Ardennen (zomervakantie 2014! ... ). Deze beurt stond oorspronkelijk gepland op 31 augustus, maar daar werd toen een stokje voor gestoken. Ik heb er ook maar meteen dunne weg-banden op gelegd, want voorlopig zal mijn mountainbike geen ruw terrein meer voor zijn wielen krijgen. Ik ben benieuwd of ik hier ook qua houding gemakkelijk op zal fietsen, dus binnenkort eerst maar een kort proefrondje gaan maken. Na deze onderhoudsbeurt (van 3 uur! ... ) voelde ik me overigens behoorlijk gesloopt.

Gisteren was het opnieuw een drukke dag, die al vroeg begon. Nu de bovenverdieping opgedroogd was na de waterschade in mijn badkamer, stonden de mannen van het laminaat al om 7:15 aan de deur. Om 13:30 waren ze klaar met de 2 slaapkamers en de overloop. De slaapkamer van Imke hebben ze op ons verzoek maar overgeslagen (maar ze hebben wel keurig materiaal achtergelaten om dat alsnog later zelf te kunnen doen ... ). Die kamer was eigenlijk niet getroffen en Imke was ook zeer tevreden met haar huidige laminaat. Bovendien bestond het risico op nieuwe waterschade, aangezien ze sinds kort een tropisch aquarium op haar kamer heeft staan (ik verdenk haar van voorbedachte rade ... ).

Later in de ochtend had ik een afspraak bij de neuroloog. Gezien de progressie t.o.v. mijn vorige bezoek besloten we maar om het voorlopig de laatste afspraak te laten zijn. Vervolgens kwamen we nog te praten over de beperkingen en de andere (creatieve) dingen die daarvoor in de plaats kwamen. Toen bleek dat hij ook conservatorium (zang) had gestudeerd in de laatste jaren van zijn medicijnenstudie. Maar uiteindelijk bleek hij nu toch weer terug bij zijn passie van blokfluit en dwarsfluit. Hierdoor werd het toch nog een bijzonder leuk bezoek, waar ik met een glimlach vandaan kwam.

En gisterenavond tot slot was ik uitgenodigd door de Gemeente Zeist om mee te denken over de cultuurvisie voor de komende jaren. Naast tal van belanghebbende partijen waren er 1000 willekeurige burgers (waaronder ik ... ) aangeschreven om hierin te participeren. Ik geloof overigens niet dat er veel meer dan 10 van aanwezig waren, maar in totaal waren er wel zo'n 50 mensen, die vooraf ingedeeld waren in 6 groepen (gekleurde badges ... ). Na een boeiende inleiding kregen we per groep een thema waarover we mochten discussiƫren. Aan het einde van de avond moesten we per groep onze conclusies presenteren. Er volgen deze maand nog twee vervolgsessies. Leuk om hierover mee te mogen denken en andere mensen te ontmoeten. In mijn groep zaten o.a. een programmamanager van Poppodium De Peppel, een bestuurder van de Muziekschool, een organisator van straattheater en de organisator van o.a. het muziekfestival op 21 juni in Slot Zeist. Hoewel ik voorheen niet zo vaak naar cultuurevenementen in Zeist ging, heb ik inmiddels met een vriend afgesproken om vrijdag naar een jamsessie in De Peppel te gaan en ben ik zeker ook voornemens om op 21 juni naar Slot Zeist te gaan. Als er iemand mee wil ... ? Gezellig!

Tot slot nog een droevig bericht: ons laatste konijn is vorige week overleden. We waren haar al enkele dagen kwijt en ze bleek dood in een hokje onder de buxushaag te liggen. Ze is ongeveer 8 jaar oud geworden, een respectabele leeftijd voor dit soort konijnen. Vervolgens kregen Bertie en Imke de geest om de konijnen-ren te slopen en de tuin (een beetje te ... ) rigoureus te snoeien. Vervolgens werd de lounge-set (5 jaar geleden gekocht voor onze 25-jarige bruiloft ... ) naar de achtertuin verhuisd en werd er in ijltempo een nieuwe tuinset (tafel met 4 stoelen ... ) aangeschaft. Het ziet er nu weer zeer opgeruimd uit en de meiden zijn trots dat ze deze klus zelfstandig hadden uitgevoerd. Ze hebben daarmee aangetoond ook zonder mij te kunnen, een geruststellende gedachte ... , De blogtitel is een song uit 1972 van Rick Nelson and the Stone Canyon Band.

Voor degenen die ze nog niet gelezen hebben, er staan ook weer nieuwe - veelal satirische - gedichtjes op mijn poems-blog, maar ook een heel serieuze ertussen. Wellicht dat ik via nieuwe cultuurcontacten ook daar nog eens ooit een podium voor kan vinden. Ik moet maar eens beginnen met visitekaartjes (tip van de "straatacteur" ... ).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten