donderdag 28 mei 2015

Do 28-5-2015 Some Kind Of Wonderful

Afgelopen zondag heb ik een ere-professoraat ontvangen van het Da Vinci Collega in Dordrecht. Dat gebeurde op een feestje bij mijn schoonmoeder, waar mijn zwager ook aanwezig was. En hij werkt op die school. Ik ga vanaf nu door het leven als professor Barabas, hahaha.

In mijn vorige bericht gaf ik al aan dat ik minder snel terugslagen ondervind na een inspanning. En dan mag je het aan mij overlaten om te onderzoeken hoever ik daarbij kan gaan natuurlijk. Ik heb daarom het sportief fietsen weer opgepakt (nog wel op mijn sportieve stadsfiets, want mijn mountainbike wacht sinds de zomervakantie op een poetsbeurt ... ) en heb dinsdag en vandaag twee keer bijna hetzelfde parcours van 25 km gereden. Daarin zitten ook twee klimmetjes, die normaal gesproken niet zoveel voorstellen, maar voor mij op dit moment al lastig genoeg zijn. Mijn gemiddelde snelheid lijkt ook nog nergens naar (vandaag 21,2 km/u, iets beter dan dinsdag ... ), maar dat biedt in ieder geval ruimte voor verbetering zullen we maar denken.

De andere dagen van deze week heb ik wel grotere rondjes gemaakt met de honden en oefeningen gedaan. En ook vanmiddag was ik - ondanks het fietsen - opnieuw in staat om de honden ongeveer een uur uit te laten. Het gaat dus nog steeds de goede kant op, mits ik af en toe een rustdag ingelast. Ter reminder: de operatie is inmiddels al weer bijna 7,5 maanden geleden.

Als bijwerking van de medicijnen - tenminste dat denk ik - heb ik vandaag op mijn linkerborst een derde tepel ontdekt in de vorm van een flinke zweer. Een derd aan de linkerkant! Dat zit zo: door een of andere genetische afwijking heb ik links, net onder de borstspier, een extra tepeltje. Het bizarre is dat Bertie precies dezelfde afwijking heeft, je zou bijna verwachten dat we voor elkaar bestemd waren. En dat is toch wel Some Kind Of Wonderful, de blogtitel die ik vooral wel lekker vind in de uitvoering van Joss Stone.

Ik ben afgelopen dagen ook aan het puzzelen geweest met de setlists voor de komende optredens. Veel opmerkingen en suggesties van de andere bandleden ontvangen voor de setlist voor het optreden op 20 juni op het Fête de la Musique in Odijk (om 17:00 uur ... ). We hebben inmiddels ook zoveel materiaal dat het moeilijk kiezen wordt als je beperkte speeltijd krijgt.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten