dinsdag 19 mei 2015

Di 19-5-2015 Drive My Car

Het blijft een beetje op en af gaan met de stabiliteit. Ik trek me er maar niet al te veel meer van aan en ga gewoon door met iedere dag bewegen en/of mijn oefenschema, met af en toe een algehele rustdag, zoals afgelopen zondag. Kortom: mijn vorige blogtitel is dus niet altijd van toepassing.

Gisterenochtend heb ik onze gemotoriseerde fietsenstalling op wielen (Renault Espace ... ) naar het schadeherstelbedrijf gebracht, nadat dochterlief er - al weer enkele maanden geleden - rechtsachter een opzichtige deuk in had gereden. Al die tijd was het wachten op een nieuwe deur, maar omdat Renault maar steeds niet kon vertellen hoe lang het nog zou duren, hebben ze uiteindelijk een tweedehands deur op de kop getikt.
Als leenauto kreeg ik een Toyota Yaris Hybrid Automaat mee. "Is er nog uitleg nodig?", werd er nog gevraagd door de vriendelijke dame die me hielp, maar dat werd door mij resoluut weggewuifd (hoe durfde ze? ... ). Toen ik de auto echter probeerde te starten gingen wel alle lampjes branden, maar gebeurde er verder helemaal niets. Ik heb me suf gezocht naar een verborgen startknop, het contact weer uit- en aangezet. maar niets mocht er baten  ... geen startmotor te horen. Ik zat even te twijfelen of ik toch niet terug naar binnen zou lopen om de aangeboden hulp alsnog (en met een diep schaamrood op de kaken ... ) te accepteren, maar op de valreep kwam ik op het lumineuze idee om toch maar een keer gas te geven. En warempel, hij reed gewoon geruisloos weg, waardoor een genadeloze afgang me bespaard bleef (pfff ... ).
De hieraan gerelateerde blogtitel is natuurlijk de overbekende song van The Beatles.

Daarna de auto naar huis gebracht en meteen op de fiets door naar het ziekenhuis (ik geef toe dat de verleiding om met het kekke autootje te gaan groot was, maar ik heb hem weerstaan ... ). Naar het ziekenhuis is ongeveer 2,5 km minder ver dan naar de Rabobank toren op de Croeselaan, maar ik deed er toch wel zo'n 10 minuten langer over dan de tijd die ik voorheen nodig had op op mijn werk te komen. En dat terwijl de file pas ontstond voor de balie van de Bloedafname (er waren 8 wachtenden voor me ,... ). Gelukkig hielden de "bloedzuigers" er een straf tempo op na, waardoor de wachttijd reuze meeviel en de uitslag van het bloedonderzoek = zoals bedoeld - al op het systeem stond toen ik aan de beurt was bij de oncoloog. In de tussentijd had ik ook nog even wat loop- en balansoefeningen uitgevoerd in een rustige gang, die ik ken van de Dagbehandeling.
De oncoloog liet me weten dat mijn bloed goed was, dus ook de waarden m.b.t. de Schildklier. Dat verklaart ook waarom ik voldoende energie heb om mijn dagelijkse activiteiten uit te voeren. De bloeddruk, die ik zelf dagelijks meet, was dermate goed, dat we afgesproken hebben dat ik voorlopig alleen nog maar de bloeddrukverlagers slik, als ik ook de Sutent slik (dat begint morgen dus weer voor twee weken ... ). Hoewel ik dit korte schema van "2 weken slikken/1 week pauze" ongeveer 2 keer heb doorlopen, lijken andere bijwerkingen ook minder, zoals splinterbloedingen onder mijn nagels en gevoeligheid van mijn tong. De bloedingen in mijn neus zijn nu aan het einde van deze pauze ook nagenoeg gestopt, dus ik ben benieuwd hoe dat zich komende 2 weken ontwikkelt.
De situatie m.b.t. mijn opgeblazen buik blijft onveranderd. Omdat de oorzaak hiervan vermoedelijk neurologisch is, zit er weinig anders op dan afwachten. Omdat de ontlasting niet hard is, ga ik voorlopig wel stoppen met het laxeermiddel. Ik blijf wel zemelen, lijnzaad en pruimen eten. Als ik merk dat het desondanks achteruit gaat, dan kan ik altijd nog bellen voor een nieuw recept.

Vandaag heb ik mijn poems-blog geconverteerd naar een beter beheerbaar formaat. De oude procedure met het publiceren van foto's was toch wel erg bewerkelijk: ik schreef het gedicht bijna standaard op mijn smartphone, verstuurde het daarna via Gmail naar mezelf, las het op mijn het laptop vervolgens weer in via Gmail en verwerkte het daarna in een MS Word sjabloon. Dat exporteerde ik weer naar PDF formaat om het uiteindelijk via een internet site om te zetten naar JPG formaat (foto). Ieder gedicht stond dus ook nog eens in drie formaten (Word, pdf en jpg ... ) op mijn laptop. En om de gedichten ooit nog eens uit te kunnen geven in boekvorm, zet ik ze ook nog een keer in een verzamelbestand in MS Word.
Met deze conversieslag hoef ik alleen het laatste nog maar te doen en heb ik alle losse bestanden gearchiveerd. Ik kan nu zelfs de gedichten vanaf mijn smartphone in concept op de blog zetten, zodat ik alleen de opmaak nog op de laptop hoeft uit te voeren, want dat is te priegelig op de smartphone..

Afgelopen weekend ontving ik een mail van De Hoogstraat om enkele enquête vragen te beantwoorden. Ik ben daarbij opnieuw kritisch geweest, ook m.b.t. het feit dat het einde zo abrupt was en er geen vervolgafspraken gemaakt waren. En prompt werd ik vanmiddag gebeld om een afspraak te maken met de revalidatiearts. Er werd niet gerefereerd aan mijn enquête, dus het zou toeval kunnen zijn, maar daar geloof ik toch niet zo in.

Omdat niet al mijn lezers Twitter gebruiken zal ik af en toe ook mijn vermeldenswaardige tweets opnemen in deze blog. De aankondigingen van nieuwe gedichten op mijn blog zal ik jullie besparen. (Als je wat meer tijd hebt kan dat toch best wel leuk zijn. Het is natuurlijk wel afhankelijk van wie je volgt. De halve finale van het Eurovisie Song Festival werd van aanmerkelijk leuker commentaar voorzien dan dat van Jan Smit ... ).

Tweets:

Muziek:

  • Dire Straits (Brothers in Arms), Queen (merk op: ook de bassist John Deacon had een belangrijke bijdrage aan de Queen sound ... ), Marc Cohn. 
  • Daarnaast heb ik voor de zekerheid alvast lekker dansbare muziek geselecteerd voor als we eind juni onze 30-jarige bruiloft vieren. Ook nLUK zal een deel van de avond voor de muziek zorgen en ook hierbij selecteer ik - uiteraard - de meest dansbare nummers. Voor de genodigde geldt dus: "Put on your blue suede shoes"


1 opmerking:

  1. Hopelijk blijven de bijwerkingen voorlopig beperkt zoals je nu beschrijft.
    Fijn dat bij de oncoloog alles goed was, hjouden zo broertje...
    Ben erg benieuwd wat e bij de Hoogstraat nu te melden hebben en n.a.v. wat? Enquete? Slecht van de Hoogstraat!!!
    Hoor/lees het wel.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen