donderdag 14 mei 2015

DO 14-5-2015 I've got the power

Ook gisteren heb ik na een rondje  oefeningen weer een ronde van 3 km gelopen met de honden, nu voor een groot deel over natuurlijke ondergrond, hetgeen een extra uitdaging is als het hardgelopen pad smal is, wat voor een deel ook het geval is (dit ging automatisch, dichten begint kennelijk een tweede natuur te worden ... ). Vandaag voel ik voor het eerst enig protest in mijn rug, dus vandaag gaan we daarom maar een kort rondje fietsen en voor de rest rustig aan.

Ik zit sinds gisteren weer in een slikpauze, die deze keer dus maar een week zal duren, maar zoals de meesten zullen weten is de slikperiode zelf ook gehalveerd tot 2 weken. De bijwerkingen die ik ervaar zijn nog steeds niet meer dan vervelend en blijven beperkt tot korsten in mijn neus en een schrale anus (oké, ik zal jullie verdere details besparen ... ). Er zitten ook wel weer enkele splinterbloedinkjes onder mijn vingernagels, maar beduidend minder dan bij de langere slikperiode. Mijn bloeddruk meet ik sinds kort bijna iedere ochtend en die baart mij weinig zorgen  (weliswaar met bloeddrukverlagers ... ) met een bovendruk onder de 110 zit en een onderdruk tussen de 75-80.
Jullie hebben al in eerdere berichten kunnen lezen dat ik niet direct een gebrek aan fysieke energie heb (vandaar de blogtitel, een song van SNAP! ... ), dus ben ik benieuwd naar de bloedwaarden die betrekking hebben op de schildklier. Maandag aan het einde van de ochtend heb ik weer een afspraak bij de oncoloog en moet daarvoor weer bloed laten prikken.

En dáárvoor moet ik eerst mijn auto nog wegbrengen naar het schadeherstelbedrijf, dus "JA, die gaat nog gerepareerd worden". Het was eerst vergeefs wachten op een nieuwe deur, maar Renault kon die maar niet leveren. In overleg met mij hebben ze een tweedehands deur op de kop weten te tikken.

Vandaag heb ik in plaats van een gedicht een nieuwe songtekst op mijn poems-blog geplaatst. Ik moet er nog muziek bij bedenken, maar ritmisch loopt de tekst al wel lekker, dus ik denk niet dat ik nog veel hoeft te wijzigen om het passend op muziek te krijgen. Taalkundige suggesties zijn uiteraard wel welkom, want zoals ik er al bij schrijf: Engels is niet mijn moerstaal.
Ik ben zo af en toe ook nog met andere songteksten bezig of met gedichten die bedoeld zijn voor een specifieke gelegenheden, die binnenkort gaan plaatsvinden. Dus als jullie het beeld zouden krijgen dat mijn productiviteit tanende is, dan kan ik jullie gerust stellen, er zit nog e.e.a. in het vat.

Zoals jullie wellicht al opgevallen is zijn sommige gedichten ontleend aan de actualiteit van alledag, anderen weer uit mijn persoonlijke actualiteit (zoals ook de songtekst ... ). Ik hoop niet dat ik daarmee al te zwaarmoedig overkom, want dat is nu juist weer niet mijn praktijk van alledag en ik probeer er daarom ook altijd weer een relativerende of filosofische wending aan te geven. Het lijkt zelfs eerder andersom, dat de zwaarmoedige momenten ontstaan als ik dat soort gedichten weg schrijf.

Met nLUK hebben we inmiddels weer drie optredens in het vooruitzicht. Op 20 juni spelen we van 17:00-18:00 uur als afsluiter opnieuw op het Fête de la Musique in Odijk, op 27 juni en 22 augustus op besloten feesten. We kunnen voorlopig dus weer vooruit.

Dat ook Zeist zijn mooie plekjes heeft kan je op bijgevoegde foto's zien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten