woensdag 4 november 2015

Di 3-11-2015 Poetry: How does it feel

Een beetje een ongebruikelijk lange radiostilte, maar ik ben dan ook behoorlijk druk geweest met mijn eerste dichtbundel. 
  • Ik heb mijn contract getekend, de gedichten zijn geselecteerd en samen met de door mij gekozen cover en titel voorgelegd aan de uitgever. Inhoud en boektitel waren akkoord, de combinatie coverfoto en titel gaf echter een beeld dat niet overeenkwam met de inhoud van het boek. Hun uitleg was plausibel. Ik heb inmiddels een andere opties gekozen, die ik nog aan de uitgever moet voorleggen. 
  • Ik heb de gedichten die in het boek verschijnen verwijderd van mijn gedichten-blog, want ik heb met het tekenen van het contract de publicatierechten overgedragen aan de uitgever. 
  • Ik heb inmiddels toestemming van een kleine 60 mensen, die hebben aangegeven een - vrijblijvende -  promotiemail te willen ontvangen van de uitgever. Het minimum aantal dat ik moet aanleveren is 40.
  • Nadat ik het manuscript had omgezet naar het te verwachten A5 formaat, werd het mij duidelijk waar er op de pagina's grote witte gaten zouden ontstaan. Ik heb daarvoor inmiddels 25-30 illustraties getekend, sommige ingekleurd, gescand en deze omgezet naar JPEG formaat. 
  • Met al die stukken heb ik voor mezelf een 'art impression' gemaakt om een beeld te krijgen hoe het geheel eruit zou kunnen gaan zien. 
  • Ik ben nu bezig om de opmerkingen van de uitgever, vooral met betrekking tot aanhalingstekens, te verwerken en het document nog een keer van voor naar achter aandachtig door te nemen.
  • Nog wel enig werk dus, maar het grootste leed is geleden en het eind is in zicht.
Afgelopen zondag was er voor mij enige spreektijd gereserveerd op het poëziepodium in de Gouden Bal in Eindhoven. Dit was geregeld door een goede vriendin van mij. Na een inleidend optreden van een harpist mocht ik als debutant op het bal het spits afbijten. Ik had vooral humoristische gedichten geselecteerd en had de lachers op mijn hand en kreeg ook achteraf positieve reacties. Gaf wel een goed gevoel. 
Ook vond ik het erg inspirerend om andere dichters te horen, hetgeen inmiddels geleid heeft tot enkele gedichten in een stijl die jullie nog niet van me kenden (zie mijn poemsblog)
Aan het eind van het optreden kreeg ik ook nog geheel onverwacht een geldbedrag toegestopt van een vaste gast (vriendin van mijn vriend en vriendin), die deze middag officieel afscheid nam van haar rol tijdens deze poëziemiddagen. Daarvan heb ik inmiddels enkele dichtbundels aangeschaft, met daarbij ook de bundel 'De Driehoek Is Rond' van dichter Joz Knoop, die gisteren diepe indruk op mij maakte met zijn gedichten én voordracht.

De blogtitel heb ik gevonden na een zoekopdracht in Spotify. Deze song is een erg mooie langzame jazz-soul-hiphop ballad met ook een mooie poëtische tekst van de mij onbekende Akua Naru. (Ik heb ook nog andere songs van haar beluisterd en die vind ik na één luisterbeurt hooguit prima als achtergrond muziek ... ).

Gisteren ben ik bij de oncoloog geweest. 
Zonder details te noemen waren de bloedwaarden goed. Ik heb daar ook niet op doorgevraagd, want daar vertrouw ik maar op zijn expertise. 
We hebben de 2nd opinion in het AVL besproken.
Afgezien van enkele kleine bijwerkingen ondervind ik (nog) geen echte hinder van de medicijnen. Ik heb wel aangegeven dat de onderrug beter lijkt te gaan, maar dat ik nu wel enige uitstraling waarneem ter hoogte van de rechter nier. Hij kende deze bijwerking niet, terwijl deze wel in de bijsluiter staat vermeld. 
Ik heb hem ook nog gevraagd of het gebruik van een sauna effecten op de tumor zou kunnen hebben. Net als bij de vragen over voeding kwam er ook nu een antwoord dat erop duidde dat hij zich daar nooit in verdiept had, want zo links en rechts valt daar best het een en ander over te lezen. Ik heb er een gedicht over geschreven (zie link hierboven).

Vanavond ga ik naar een cursus 'Kort verhaal schrijven' in de bibliotheek in Soest. Voorbereiding voor mijn volgende boek, ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten