vrijdag 28 april 2017

Do 27-4-2017 Tears in Heaven

Wat ik in mijn vorige blogbericht was vergeten te vermelden dat ik met Bertie en de honden op za 22-4 probeerde naar het winkelcentrum hier in de buurt te gaan. We kwamen zoveel bekenden tegen dat het uiteindelijk wel bijna drie kwartier duurde voordat we er waren. Maar wel weer bijzonder leuke ontmoetingen.

Op zondag hadden we weer enkele van mijn zelfbenoemde engelen op bezoek. Altijd warme belangstelling over en weer en meer dan voldoende gespreksstof.
Ook de dag waarop Ajax de kansen op een kampioenschap uit handen gaf. Het lot van een club die ver komt in de Europa League en daardoor extra belast wordt. Jammer, maar als Ajax fan moet ik toegeven dat Feyenoord een bijzonder stabiel seizoen heeft gedraaid en als je vanaf speelronde 1 aan kop staat, dan is er ook weinig discussie over of het verdiend is of niet.

Op ma 24-4 was het spannend hoe het ervoor stond met Scooby. Renske is met hem naar Utrecht gegaan om echo's te laten nemen en ze kreeg eigenlijk al snel te horen dat het er niet goed uitzag. Toen we 's middags de officiƫle uitslag kregen zagen we eigenlijk weinig andere opties dan hem uit zijn lijden te verlossen en in te laten slapen. Dit leverde natuurlijk veel verdriet op en ik kreeg alvast een klein voorproefje van wat er gaat gebeuren bij mijn afscheid. (Vandaar de blogtitel van Eric Clapton). Hij laat ook best een leegte achter, want hij is bijna 13 jaar bij ons geweest en was daarmee toch gewoon een volwaardig gezinslid.

Afgelopen dinsdag heb ik met mijn huisarts mijn wilsverklaring doorgenomen. Hiermee heb ik formele duidelijkheid geschapen over feit dat ik niet meer gereanimeerd wil worden (de kans op schade door de reanimatie is te groot) en niet op een intensive care afdeling behandeld wil worden als er geen zicht is op herstel binnen enkele dagen. We hebben ook naar de Duitse apotheek gebeld, die het abnoba medicijn voor de iscador behandeling nog steeds niet had geleverd. Er bleek onduidelijkheid over het exacte recept en dosering. Nu maar hopen op een snelle levering. Ook gaan we cannabisolie proberen.

Op woensdag kreeg ik bezoek van de zwager van een vriendin, wiens vrouw (resp. zus) recentelijk is overleden aan kanker aan de maag en slokdarm. Zij was op zoek naar het geheim van positief denken en daarvoor had ze o.a. het boek 'De kracht van positief denken' van Dr Norman Vincent Peale gelezen, een boek dat al decennia lang een hit is. Ik kreeg het cadeau en ik zou waarschijnlijk mezelf erin kunnen herkennen. Ik ben benieuwd.
's Avonds zijn we uit gaan eten bij tapas restaurant La Cubanita n.a.v.  de verjaardag van mijn schoonzoon. Het was wel even manouvreren om de bocht bij de voordeur te nemen, maar dat lukte gelukkig.

Op Koningsdag zijn we toch maar thuis gebleven. Om met mijn rolstoel in een menigte voetgangers te gaan rijden leek me toch wel een risico. En dat ik daardoor weinig zou zien van de kraampjes ook.

Afgelopen dagen ben ik ook bezig geweest om de adressen in mijn contactpersonen volledig te krijgen, althans voor zover het contactpersonen betreft die we tzt een rouwkaart willen sturen. Dat is nagenoeg gelukt. (En zonder adres geen kaart, zo simpel is het).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten