woensdag 22 juli 2015

Wo 22-7-2015 Holiday

Het is al weer woensdag, dus over de helft van de eerste vakantieweek. Afgelopen maandag was het weer enigszins onbestendig en was ik zelf ook wat minder stabiel, dus toen zijn we met de auto naar (de citadel van ... ) Dinant geweest, De overige dagen hebben we hier in de Ardennen (een kilometer of twaalf ten zuiden van Hoei ... ) vooral in de omgeving gefietst. Leuk landschap met af en toe leuke oude boerderijen en kasteeltjes, helaas weinig boeiende stadjes of dorpen (met onze Ardennen-ervaring van afgelopen jaren is dit laatste overigens geen verrassing ... ) en niet te vergeten af en toe zeer pittige klimmetjes. Doorgaans zijn ze gelukkig dan niet al te lang, behalve vandaag. Vandaag zijn we naar Andenne aan de Maas gefietst, waarbij we op de heenweg vooral een glooiend landschap hadden met klimmetjes en afdalingen, waarvan de laatste afdaling naar het stadje akelig steil was en die mij al met enige schrik vervulde voor de terugweg. Vooraf had ik echter al een andere route voor de terugweg gepland en die bleek allesbehalve steil, maar voor de verandering wel schier eindeloos, zelfs totdat we bijna "thuis" waren.

Vandaag vroeg ik Bertie, toen ik na een helling lange tijd op haar moest wachten, of ze problemen had gehad met haar nieuwe fiets. Dat bleek gelukkig niet het geval, maar ze constateerde dat ik steeds harder bergop ging fietsen. Een goed teken dus, evenals het gegeven dat ik tijdens een beklimming af en toe ook weer even staande kan trappen. (Dat geeft weer enige hoop dat ik mijn MTB nog ooit kan gaan gebruiken waar deze voor bedoeld is ... ). Ook heb ik geen last van spierpijn in mijn benen.

Waar ik nog wel enige moeite mee heb:
  • Met vooral mijn linkervoet in het SPD pedaal te klikken
  • Te schakelen naar een zwaardere versnelling als ik na een beklimming weer aan het afdalen ben en dan in het luchtledige trap.
Opvallend is verder dat ik nauwelijks mijn bovenbenen voel tijdens het fietsen, maar des te meer mijn kuiten en scheenbeenspieren.

Het weer is afgezien van maandag verder prima geweest met af en toe bewolking en temperaturen tussen 18-25 graden, kortom prima fietsweer.

Het huis dat we deze week gehuurd hebben is helemaal super. De benedenverdieping heeft een zeer(!) ruime en complete eetkeuken met een grote serre met uitzicht op een prachtige tuin. Achter de keuken is een toilet en een ruimte met vaatwasser, wasmachine, droger en diepvries. Kenmerkend zijn ook de vele accessoires, die de indruk geven alsof het voorheen permanent bewoond werd. Op de eerste verdieping is er nog een ruime zitkamer met TV en Denon HiFi installatie, die via een vide verbonden is met de woonkeuken eronder. Daarnaast zijn er nog een toilet, overloop, badkamer en slaapkamer, die tot onze beschikking staan. Aanvankelijk hadden we enige moeite met de eigenaar, die in de aangrenzende woning woont en om de haverklap binnen kwam lopen voor allerlei wissewasjes, terwijl het vanwege de taalbarrière lastig communiceren met hem was. Omdat hij het steeds vanuit goede intenties doet zijn we maar gestopt om ons daaraan te ergeren. Waar we ons nog wel aan ergeren zijn de vele vliegen, die me wel weer hebben weten te inspireren tot een leuk gedicht.

De blogtitel, een van de eerste songs van Madonna, spreekt voor zich, lijkt mij.

1 opmerking:

  1. Fijn dat het goed gaat met fietsen en de hellingen op en af.
    Geniete nog van de vakantie en tot zondag

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen