zondag 6 september 2015

Za 5-9-2015 Let's Get It On

Had ik bij het schrijven van mijn vorige blogbericht nog de indruk dat het feit dat ik weer aan het re-integreren was op mijn werk een negatieve invloed zou hebben op het schrijven van mijn gedichten, inmiddels heb ik het voortschrijdende inzicht dat het waarschijnlijk gewoon een writer's block was. Inmiddels is er weer een vlaag van inspiratie voorbijgekomen en de nieuwe gedichten staan zoals gewoonlijk weer op mijn poems-blog

Toevallig kwam ik afgelopen woensdag bij de ingang van de sportschool mijn collega tegen, die zelf ook een gedichtenbundel had uitgegeven en die mij had gewezen op de mogelijkheden van printing-on-demand. Uiteraard vroeg ze naar de status van mijn gedichtenbundel en dat bracht toch wel enig schuldgevoel bij me teweeg. (Ik ben er best wel goed in om sommige klusjes eindeloos voor me uit te schuiven, maar als ik er dan eenmaal aan begin ... ). Dat heeft er toe geleid dat ik mijn bestanden op mijn computer weer heb gesynchroniseerd met mijn blog, waarmee ik nu één bestand heb met de gedichten in chronologische volgorde. Daarnaast heb ik een document (manuscript) in voorbereiding met daarin alvast een hoofdstukindeling en waarin ik de te publiceren (lees: alleen de beste ... ) gedichten naar kan overhevelen. Ik twijfel echter nog over de exacte indeling en om onnodig werk te voorkomen heb ik vanavond via de website contact gezocht met de redactie van Boekscout. De teerling is geworpen!

Gisterenavond hadden we met de band in plaats van een repetitie een evaluatiesessie, traditiegetrouw bij de Chinees. Op basis van de laatste optredens hadden we wel enkele puntjes te bespreken, o.a. waar nieuw repertoire aan zou moeten voldoen. Na de discussie daarover kwamen we tot de eensluidende conclusie dat ons repertoire het beste konden uitbreiden met bekendere krakers. In de tussentijd waren er ook al weer suggesties voor nieuwe songs ingebracht en dat bleek niet zo'n handige volgorde, dus dat betekende dat er snel een streep kon door een groot aantal van die songs. Vervolgens bleek dat de verschillende bandleden toch weer allemaal hun eigen voorkeur hadden bij het begrip "bekende kraker" (smaken verschillen nu eenmaal ... ), maar uiteindelijk bleven er van de oorspronkelijke lijst van 36 songs toch nog 10 over die we gaan uitproberen. Dat is ook meer dan zat (over de pakweg 40 songs op onze huidige playlist hebben we 5 jaar gedaan ... ) en we kunnen dus weer even vooruit.

De blogtitel van Marvin Gaye slaat zowel op de gedichten als op de band.. 

1 opmerking: