maandag 2 februari 2015

2-2-2015 Them Belly Full (But We Hungry)

Ik was enkele dagen stil, simpelweg omdat er weinig urgents te melden was en ik wil jullie ook niet teveel opzadelen met gebakken lucht. Daarentegen weet ik uit eigen ervaring dat langere tijd helemaal geen bericht krijgen ook tot vraagtekens kan leiden. Ik zal dus minimaal 2-3 keer per week een bericht plaatsen, ook als het minder spannend is.

Ik heb afgelopen donderdag een telefonisch consult gehad met de bedrijfsarts. Ik heb haar een samenvatting gegeven over hoe het me is vergaan sinds ons laatste gesprek in november (geen verwijzing revalidatie, eigen revalidatieprogramma, nieroperatie/geen nieroperatie, longontsteking, opname ziekenhuis n.a.v. pijn in nierstreek, etc. ... ) en hoe ik me voelde (invalide, maar niet ziek ... ). Op basis van mijn verhaal trok zij de conclusie dat ik voorlopig nog maar even niet moest gaan werken. Zij heeft mij daarnaast (op mijn verzoek ... ) verwezen naar een collega van de afdeling HR, die mij meer informatie kan geven over de financiële consequenties van gedwongen stoppen met werken (bijv. door afkeuring in de WIA ... ),  Dat dit laatste zou kunnen gebeuren noemt zij ook als mogelijke optie in haar gespreksverslag.

Sinds de operatie is mijn buik al dik. Het voelt alsof er een waterballon in zit en die zit me behoorlijk in de weg (dat ik als man toch nog mag meemaken hoe een zwangere vrouw zich voelt ... . Maar ik zit uiteraard niet te wachten op weeën ... ). Ik heb daar afgelopen weekend een mail over gestuurd naar mijn "Case Manager", die vandaag al reageerde. A.s. donderdag wordt er een echo genomen om te onderzoeken of er mogelijk sprake is van (wond) vocht in de buikholte. Na alle negativiteit weer eens een pluspuntje.

Vandaag heb ik dan eindelijk de intake bij de fysiotherapeut van De Hoogstraat gehad. Hij gaf me complimenten over mijn eigen revalidatieprogramma ("bij de meeste mensen die hier binnenkomen is dat wel anders"... ). Hij wil met mij een programma van vooralsnog 6 weken gaan doorlopen, waarbij ik 2 keer per week op De Hoogstraat kom: 1x individuele begeleiding, 1x in een groep. Pas daarna denkt hij aan overdracht aan "mijn eigen" fysiotherapeut. Gezien mijn voorgeschiedenis gaat hij proberen om mij met voorrang te plaatsen, want ze zitten erg vol a.g.v. nieuwe bezuinigingen per 1-1-2015. Er wordt dan gewerkt aan de doelstellingen die ik tijdens de eerste intake al had aangegeven:

  1. Stabiel lopen
  2. Fietsen (we beginnen weer van voren af aan ... op een driewieler ... ).
  3. Versterken rugspieren (hij gaf aan dat de meeste mensen een spondyolese als belemmering voelen, maar dat je daar even doorheen moest. De roeioefeningen, die ik al weer geschrapt had, hadden achteraf dus toch weinig kwaad gekund ... ).
  4. Toegevoegd door de fysio: lenigheid.

Op de terugweg heb ik de Calcium-Vitamine D (zakjes bruispoeder met lekkere citroensmaak ... ), waarvoor ik vrijdag nóg maar een keer gebeld heb (minpuntje ... ), opgehaald bij de apotheek. Gelukkig was het nu eindelijk goed gegaan en ... er waren geen wachtenden voor mij.

Ik ontving afgelopen week ook nog een mail van het Diakonessenhuis met het verzoek om mijn ervaringen te delen ("U bent onze beste raadgever" ... ). Ik heb aangegeven dat ik een lijst had met 17 zaken die niet goed gegaan waren (ik kon deze niet toevoegen ... ) en heb het vakje aangekruist dat ik daar een formele klacht van wilde indienen. Ik heb ook aangegeven dat ik die lijst graag toe wil lichten. Ik ben benieuwd óf en wanneer ik daar een reactie op krijg.

Muziek:Mijn persoonlijke Top2000 aangevuld met enkele geweldige (slow) blues songs van Joe Bonamassa, John Mayer, Stevie Ray Vaughan en Jimi Hendrix. Daarnaast ook tal van andere songs, met als meest opvallende artieste Willeke Alberti (dat hadden jullie niet gedacht hè? ... ). Maar "Samen Zijn", "Telkens Weer" en "De Glimlach Van Een Kind", dat zijn toch toppers van het Nederlandse levenslied (Mathijs heeft me vorige week toch weer overtuigd met zijn uitnodiging van Willeke in DWDD en ... mijn Top2000 is bij lange na nog niet in de buurt van de 2000 ... ).

Blogtitel: Mijn buik was ditmaal de inspiratie. Na een zoekopdracht in Spotify op de zoektermen "belly full" verschijnt er - zoals gewoonlijk -  een hele waslijst aan songs. Daartussen opvallend veel reggae songs, waaronder deze van Bob Marley. Hierin zet hij zich af tegen de rijken met volgevreten buiken, terwijl de armen honger hebben, waardoor er weinig anders overblijft dan dansen. (Ik zou nu graag honger hebben ... ).

1 opmerking:

  1. Toch nog eerst revalideren in de Hoogstraat....ben benieuwd
    Succes

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen