donderdag 27 oktober 2016

Do 27-10-2016 Let the music play

Het lopen gaat nog steeds moeizaam en ik wil eigenlijk ook liever niet geloven dat het 6-8 weken gaat duren. Vanochtend leek het overigens wel iets gemakkelijker te gaan dan gisterenmiddag, maar dan vergelijk ik een eerste wandeling met een tweede, dus niet helemaal eerlijk.

Janneke is gisteren opnieuw opgenomen in het ziekenhuis en ligt weer aan het infuus met antibiotica. Niet fijn, maar ze knapte alsmaar niet op en dan is ze daar toch beter af. De arts had al aangegeven dat het nog wel enkele weken kon duren voordat ze weer volledig opgeknapt zou zijn. Enigszins vergelijkbaar met de situatie toen ik in 2002 via een legionella-besmetting een longontsteking had opgelopen. Ik was toen na 1,5 tot 2 weken weliswaar koortsvrij, maar volledig herstel duuurde ook erg lang.

In de tussentijd heb ik de koe bij de horens gepakt en ben van de muziek daadwerkelijk een project aan het maken. Ik heb een inventarisatie gemaakt van de activiteiten en om een beeld te geven:

  • het inrichten van de thuisstudio;
  • aanschaf van overige benodigde randapparatuur;
  • experimenteren met het loop station (dat inmiddels binnen is);
  • het opstellen van het concept van het verhaal dat ik wil vertellen (en waar ik in grote lijnen ook wel ongeveer uit ben);
  • het verzamelen en schrijven van tekstmateriaal (ben ik druk mee bezig);
  • het schrijven van de muziek (voor enkele songs liggen er al ideeën);
  • het verzamelen van muzikanten (heb ik grotendeels al wel in mijn hoofd);
  • het regelen van een opnamestudio (heb al wel ideeën, maar moet daar nog achteraan);
  • het opnemen;
  • produceren van het eindresultaat;
  • het laten persen van CD's;
  • promotie

Als ik iets over het hoofd zie, suggesties zijn welkom.

Bij de eerste stap liep ik vandaag overigens al meteen tegen een probleem aan. In twee dagen tijd heb ik namelijk met de nodige moeite mijn oude XP computer verhuisd naar mijn muziekhoek. Alles loshalen en weer opnieuw aansluiten van onder een bureau valt in mijn huidige toestand niet bepaald mee. Omdat de XP computer een oude en versleten monitor had, wilde ik die niet meer gebruiken en heb ik de computer via de analoge verbinding aangesloten op mijn nieuwe monitor, maar dat werkt dus niet (ongetwijfeld software drivers). Wellicht dat mijn slimme schoonzoon daar nog een list op weet te bedenken
Een alternatief is stap 2, die dan wel weer een bescheiden investering vergt, maar dan kan ik vervolgens ook werken op mijn vele malen betere en snellere laptop én met betere muzieksoftware dan de gratis software die ik ooit op de XP gebruikte. Met deze optie had ik in mijn achterhoofd (en budget) al wel rekening mee gehouden, maar onder het motto van zuinigheid moest ik optie 1 toch eerst even proberen.  

Kortom: Het spel is op de wagen. De blogtitel is van Barry White.

1 opmerking: