maandag 21 november 2016

Di 22-11-2016 Fighter

Het lijkt erop dat er de afgelopen dagen toch een structurele verbetering aan het optreden is in mijn stabiliteit. Het lopen met hulpmiddelen (dus nog wel steeds met krukken of rollator) gaat beduidend gemakkelijker dan een week geleden en het lukt ook steeds beter om te lopen zonder de krukken te gebruiken (vooralsnog alleen in de huiskamer). Ik heb ook het aantal herhalingen van mijn revalidatieoefeningen eenvoudig kunnen ophogen. En afgelopen zondag ben ik met Bertie meegelopen om de honden uit te laten. Alleen durf ik ze nog niet aangelijnd uit te laten, want buiten loop ik op krukken en zouden ze me nog onderuit kunnen trekken. En met krukken in de hand is het sowieso lastig om daar nog iets anders bij vast te houden. Ook de huishoudelijke klusjes, zoals koken, vaatwasser uitruimen, spullen mee naar boven of beneden nemen etc., lukken inmiddels weer.
Ik moet er wel elke dag hard voor werken, maar ik ben er wel weer van overtuigd dat ik ook uit dit diepe dal ga kruipen.

De blogtitel is een van mijn eigen nog nader uit te werken songs. Ondanks dat ik de afgelopen weken wegens de fysieke ongemakken nauwelijks een gitaar of bas vast heb kunnen pakken, zijn er toch al songs, die aardig vorm beginnen te krijgen. Dat zijn dan wel songs die al langer op de plank lagen, maar waar de tekstuele puzzelstukjes pas recentelijk op zijn plaats zijn gevallen.

Komende zondag 27-11 sta ik als openingsact op het festival Gluren op de Heuvelrug. Het is een festival waar mensen hun huiskamer beschikbaar stellen aan dichters, muzikanten of andere kunstenaars. Ik zelf sta in de koffiecorner bij boekhandel Jacques Baas aan de Traay 4-C in Driebergen, waar ik om 13:00, 14:00 en 15:00 telkens een half uur (best wel lang hoor) voor zal dragen uit eigen werk. Ik moet het allemaal nog gaan bedenken hoe ik het zal gaan inkleden en welke gedichten ik wel en niet meeneem. En of ik 3x hetzelfde doe of daarin ook nog afwissel (het is de bedoeling dat het publiek gaat trekken van huiskamer naar huiskamer, dus 3x hetzelfde is een reële optie).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten