maandag 7 november 2016

Ma 7-11-2016 Walk On

Vr 4-11:
De software voor de thuisstudio is inmiddels volledig geïnstalleerd. Nu nog gaan experimenteren met opnames in Cubase AI.

Za 5-11:
Ik ben met Bertie naar een telefoonwinkel geweest om mijn zakelijke abonnement over te laten zetten naar een privé versie. Voor de zekerheid had Bertie op haar werk een rolstoel geregeld en dat was achteraf nog niet zo'n verkeerde keuze. 
Ik had even overwogen om mijn oude iPhone 4S te handhaven met een nieuwe accu erin, maar het toestel is dermate oud (en dus ook enigszins verouderd) dat het risico op een defect op korte termijn niet uit te sluiten is. Dus toch maar niet! Mijn voorkeur ging uit naar een nieuwe iPhone, maar toen ik de maandelijkse kosten van €42 incl. toestel voorgerekend kreeg, was ik toch snel om. Dus toch maar voor Samsung Galaxy A5 2016 Gold Edition (hele mond vol) en dus Android gekozen voor €22,50 per maand. Als het goed is, is medio november alles rond m.b.t. de nummerportatie. Daarna nog even geshopt en enkele blouses en een vest gescoord en tot slot nog even mijn gerepareerde drumcomputer opgehaald.

Eenmaal thuis ging het alsnog fout. Ik had een kop koffie gezet en wilde oversteken naar de andere kant van de keuken met in de ene hand de koffie en in de rechterhand een kruk. Vask genoeg gedaan de afgelopen dagen, maar dit keer stond mijn linkervoet echter volledig gefixeerd en ik struikelde naar links en landde met mijn ribben op de rand van het aanrechtblad (dat was de koffie ... ) en schoof vervolgens op de grond. Pijnlijk en na even bijkomen op de grond bleek het nog knap lastig om weer overeind te komen. Inmiddels is voor in huis de rollator maar weer voor de dag gehaald, maar ook dat is weer even wennen. Dit soort voorvallen vreet in ieder geval wel aan mijn zelfvertrouwen.

Zo 6-11:
Vandaag een rustdag met af en toe wat lichte oefeningen. Kijken of dat soelaas biedt.

Ma 7-11:
De tocht naar het toilet in de nacht blijft een heikele onderneming, maar helaas niet te vermijden. Ik plak er - eenmaal beneden gekomen - dan doorgaans ook maar een korte loopsessie in de wionkamer aan vast on de spieren en zenuwen er weer aan re herinneren dat ze een functie hebben, waar ik vooralsnig geaag nog even gebruik van wil blijven maken. Ik durf het echter niet zonder (klein) licht aan te doen, want als je in het half duister niet op je ogen kunt vertrouwen én ook nog eens weinig gevoel hebt wat je benen en voeten doen, dat geeft best wel een onzeker gevoel.
Vandaag men ik wel een klein lichtpuntje te bespeuren: het lijkt erop dat het opstaan uit een stoel gemakkelijker gaat, waarbij ik minder snel door mijn knieën terugzak. Geeft ook wel enige hoop op verbetering de komende weken. En komaan, ik zit ook pas op twee weken na de bestraling, ofwel een kwart van het geschetste worst case scenario.

De blogtitel is van U2.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten