zondag 27 november 2016

Zo 27-11-2016 It's a long way there

Vanaf afgelopen woensdag ging het weer minder met de mobiliteit. Op vrijdag was ik zelfs flink ziek met hoofdpijn  en misselijkheid. Maar ik moet wel naar het ziekenhuis voor mijn afspraken met de oncoloog. Aangezien ik zelf behoorlijk wankel was durfde ik niet het hele stuk het ziekenhuis in te lopen, maar moest ik in een rolstoel. Omdat we achteraan het spreekuur geplakt waren, kwam het neer  op lang wachten. Formeel stond de afspraak om 12:40, maar het werd wel 14:30. Dat er tussentijds een van zijn patiënten in de wachtruimte onwel werd, hielp natuurlijk ook niet echt.

De uitslag van de CT-SCAN was al een week eerder besproken en was gunstig: zowel de bal en  uitzaaiing op de rib als de tumor in de nier waren geslonken. De MRI liet zien dat er voldoende ruimte was in het wervelkanaal. Conclusie: het huidige medicijn Everolimus slaat aan en het zou zonde zijn om nu al over te stappen op een nieuw medicijn waarvan het onzeker is of het voor mij gaat werken. Wel is het een bekende bijwerking van het andere medicijnen dat ik gebruik, Dexamethason  (prednison), dat het tot spierafbraak kan leiden, dus dat gaan we versneld afbouwen. Volgende week woensdag heb ik weer een belafspraak met de oncoloog om te vertellen hoe het gaat.
Verstandelijk begrijp ik de keuze die nu gemaakt wordt, gevoelsmatig ben ik nog niet overtuigd, vooral vanwege het feit dat de Everolimus de groei in mijn rug in eerste instantie niet heeft tegengehouden en tot de verslechtering van mijn mobiliteit heeft geleid, waar ik nu best veel last van heb. En bij gebrek aan vooruitgang ook wel zorgen en frustraties. Dat ik tijdens de misselijkheid nauwelijks in staat ben om mijn oefenprogramma at te draaien helpt ook niet echt. De blogtitel is van Little River Band.

Doordat ik ziek was is mijn geplande optreden op het Gluren op de Heuvelrug festival helaas ook niet doorgegaan. Gelukkig had de organisatie snel een vervanger gevonden, waardoor er alleen om 15:00 een gaatje viel. En nu op zondagavond voel ik me gelukkig ook al weer aan de beterende hand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten