donderdag 3 november 2016

Do 3-11-2016 The Circle Of Life

Het lopen gaat nog steeds erg moeizaam en daarmee ben ik eigenlijk redelijk aan huis gekluisterd. Ik ben maar weer gestart met het oppakken van de oefeningen, die ik ook al deed vlak na de operatie en ze lijken zelfs nog lastiger dan destijds, ook al omdat mijn rechterbeen nu vergelijkbare verschijnselen van gevoelloosheid vertoont. Naast de oefeningen zit ik ook weer iedere dag op de hometrainer en doe ik loopoefeningen (met krukken). De oefeningen uit revalidatiecentrum De Hoogstraat lukken momenteel nog niet vanwege gebrek aan coördinatie en kracht. Dat de spieren verslappen is ook wel duidelijk waarneembaar.

Onze oudste dochter Janneke is afgelopen dinsdag 1-11-2016 dan toch eindelijk ontslagen uit het ziekenhuis. Nu ze thuis is eet ze beter en voelt ze zich ook langzaam beter worden.
Gelukkig maar, want op op woensdag 2-11 stond de verzilvering van mijn verjaardagscadeau op de planning: met mijn dochters naar de Lion King in Scheveningen. We zaten om 17:45 in de auto, maar onderweg begon de onrust al snel toe te slaan, want rondom Utrecht was het doorlopend stil staan. En we wisten op voorhand dat mijn wandeltempo van de parking naar het theater ook in slow motion zou gaan, dus we hadden onze tijd hard nodig. Achteraf bleek het vooorbij Utrecht alemaal mee te vallen en arriveerden we rond 19:10 in de parkeergarage. De grootste uitdaging was uiteindelijk de trap naar de tweede rang. Het was een heerlijke voorstelling en we waren blij dat we uiteindelijk gegaan waren, zeer de moeite waard. De blogtitel slaat natuurlijk op de bekende song uit de Lion King, maar ook het thema van de musical is natuurlijk een centraal thema in mijn huidige situatie.

De thuisstudio is bijna geïnstalleerd. Het kostte enig improvisatievermogen, want mijn laptop heeft geen dvd-drive terwijl de software juist op dat medium was aangeleverd. Ik moest dus op zoek naar de juiste downloads, handleidingen etc. Uiteindelijk heb ik gebruik gemaakt van mijn Rabo laptop (nu kon het nog) om de software van de dvd over te zetten naar een externe harde schijf, die ik weer kon koppelen aan mijn eigen laptop.
Doordat ik nu een modernere interface heb voor mijn laptop, is mijn oude XP Computer overbodig geworden en inmiddels ook weer ontmanteld. Dat laatste ging gelukkig aanmerkelijk sneller dan het weer aansluiten op de oude plek.

Maar aansluiten en installeren is één, het werken met de opname software Cubase AI gaat ongetwijfeld nog de nodige verdieping vergen. Gelukkig staan er de nodige instructiefilmpjes op YouTube. Daarnaast moet ik ook nog thuisraken op mijn Boss RC-300 loop station. Nog het nodige te doen dus, waarbij mijn huidige fysieke gesteldheid niet echt lekker meewerkt.

Maar, het is zoals het is. Ondanks de situatie, die slechter lijkt dan ooit, zit ik ook nu niet geestelijk bij de pakken neer. In overleg met de radiotherapeute ga ik vanaf vandaag de dexamethason (prednison) ophogen om eventueel vochtophoping nog sneller af te voeren. Vooralsnog 3 dagen aankijken en als het werkt de hogere dosis voorlopig aanhouden. (Ik realiseer me overigens terdege dat er een moment in de tijd kan/gaat komen, dat het nog slechter dan nu zal gaan worden. Een TV uitzending van het programma zorg_nl gisterenavond over de immuuntherapie met het medicijn nivolumab geeft daarentegen ook wel enige hoop dat zo'n moment nog wat langer uitgesteld kan worden).

Mijn oproep in mijn vorige blogbericht om een keyboard beschikbaar te stellen heeft tot een positieve reactie geleid. Ik mag die van mijn zwager lenen, helemaal super, tnx! Een mooie aanleiding om binnenkort maar weer eens naar het hoge noorden van het land te rijden , ook al omdat ze dan jarig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten