maandag 9 maart 2015

8-3-2015 Knocking On Heaven's Door

Sinds mijn vorige blog ben ik dagelijks op pad geweest, ik had het er maar druk mee:
  • Na meerdere trouwe bezoeken van een overbuurman had ik op woensdag de eer om hem en zijn familie met een tegenbezoek te vereren. Omdat ze mijn blog met regelmaat lezen hoefde het niet over mij te gaan (dat was ook precies het doel van mijn blog ... ) en hebben we gezellig gekletst over leuke dingen.
  • Op donderdag was er van 17:00-19:00 uur een afscheid van een 6-tal collega's, dat per 1 februari de Rabobank organisatie heeft verlaten. Locatie was stadskasteel Oudaen in Utrecht. Naast de bittergarnituur waren er zelfs speciale vis-hapjes voor mij geregeld, die ik eerlijk heb gedeeld met een collega (ze waren weg voordat ik er erg in had, maar hij vond ze dan ook erg lekker, haha ... ). Het was erg gezellig en de tijd vloog voorbij. Toen ik op mijn horloge keek, in de verwachting dat het inmiddels wel 19:00 uur zou zijn, bleek het al 20:30 uur te zijn. Uiteindelijk stapte ik om 21:30 uur op de bus. 
  • Vrijdag bij een vriend (ook een trouwe bezoeker ... ) langs geweest, waarmee ik volgende week donderdag naar een optreden ga van de gitaristen Jan Akkerman en Eric Vaarzon Morel in het Beauforthuis in Austerlitz. Hij liet me zijn line-up zien (en horen ... ) die hij voor versterking en effecten van zijn gitaren gebruikt. Alles zit in software op zijn iPad en dat biedt ongekende mogelijkheden. Over zijn stereo installatie klonkt het in ieder geval erg goed.
  • Vandaag een bezoek aan de moeders in Noord Brabant (het was goed om weer even "thuis" te zijn ... ) en daar ook nog andere familieleden ontmoet. Ik heb de heen en terugrit zelf gereden en dat gaf geen enkel probleem. Wel een beetje stijf in mijn liezen bij het uitstappen, maar dat heb ik ook als passagier.
De blogtitel, een geweldige song van Bob Dylan (helaas tot vervelens toe gecoverd ... ), slaat op deze bezoeken. Het woord Heaven moeten jullie in deze context niet al te letterlijk nemen, want ik was vooralsnog niet van plan afscheid te nemen van het aardse bestaan. Maar afgelopen week kwamen tijdens twee gesprekken Jezus en de hemel wél nadrukkelijk ter sprake, waarmee Heaven dus ook zijn plekje krijgt. Daarnaast brandt mijn moeder ook nog dagelijks kaarsjes voor mij. (Ik zelf wacht vooralsnog op een wonder dat me gaat overtuigen ... bij voorkeur bij de volgende CT scan, maar dat zal wel weer te simpel gedacht zijn ... ).

Op donderdag was ik ook nog naar het winkelcentrum gefietst. Het bijzonder hieraan was dat ik dit deed met mijn fietsschoenen met SPD klikplaatjes, na eerst thuis even geëxperimenteerd te hebben met het vast klikken en - niet onbelangrijk - het weer los draaien (hak naar buiten ... ). Beiden gingen bijna als vanouds, dus de reflexen die ik met mountainbiken heb ontwikkeld bleken gelukkig nog intact. Ik had daarnaast ook het zadel opnieuw iets hoger gezet. Door deze maatregelen had ik voor het eerst weer een goed gevoel bij het fietsen. Voordeel was vooral dat mijn voeten niet meer van de trappers af konden glijden.

Als ik bovenstaande lees, dan lijk ik grote sprongen voorwaarts te maken, maar ik (die het van dag tot dag meemaak ... ) ervaar dat zeker niet op alle vlakken als zodanig. Zelfs na 4,5 maanden blijft er sprake van grote instabiliteit als ik opsta na een tijd gelegen of gezeten te hebben. Bijzonder vervelend en daar zie ik eigenlijk totaal geen vooruitgang in, het doet me zelfs vrezen voor blijvende invaliditeit. Vooral afgelopen dagen was het tobben, waarbij ik niet uitsluit dat het met overbelasting te maken heeft (revalidatie, staande receptie bij afscheid collega's). Daar tegenover staat het positieve gevoel bij de vooruitgang op het gebied van looptechniek en balans, maar dus wel pas nadat ik eerst op gang gekomen ben. Ook van het opgeblazen gevoel in mijn buikholte (ik voel de druk zelfs in mijn onderrug ... ) heb ik nog last. Het lijkt overigens eerder op een neurologisch probleem, dan dat er sprake is van obstipatie.

Muziek:

  • Ik heb Radio 6 ingeruild voor Sublime FM. Lekkerdere Soul muziek, geen jazz en non-stop muziek zonder overbodig gelul. 
  • Verder ben ik nog steeds bezig met het samenstellen van mijn persoonlijke TOP2000, waaraan ik afgelopen dagen o.a. Joss Stone, Sade, Michael Jackson en ABBA heb toegevoegd.



1 opmerking: