dinsdag 21 april 2015

DI 21-4-2015 In My Time Of Dying

Ik ben vandaag bij de oncoloog op controle geweest.

  • De bijwerkingen blijven beperkt tot bloedingen in mijn neus (best vervelend ... ), splinterbloedinkjes onder mijn nagels (vooral cosmetisch ... ) en af en toe rode en gevoelige voeten (op dergelijke momenten ook niet prettig ... ).
  • De bloeddruk was goed. Ik meet deze inmiddels ook zelf en deze is 's avonds hoger dan 's ochtends. De oncoloog heeft deze tijdens het bezoek ook nog opgemeten en vond deze verder prima, evenals het lijstje dat ik zelf bijhoud. 
  • Het bloedonderzoek bracht wel een afwijking.aan het licht. De waarde van het schildklierhormoon was goed, maar de stof die de hersenen aanmaken om de schildklier aan te zetten om meer hormonen aan te maken, was desondanks hoog. Een bekende bijwerking van de Sutent. Door de afwisseling van Sutent slikken (4 weken) en daarna de pauzes (2 weken) is het bijna niet mogelijk om medicijnen hiertegen te geven. We gaan daarom een ander schema proberen van 2 weken slikken en 1 week pauze, om te bekijken of dat een gunstig effect heeft hierop.


Toen ik afgelopen week tijdens mijn oefeningen het Led Zeppelin album Physical Graffiti op had staan, kwam ook de song In My Time Of Dying, de blogtitel van vandaag, voorbij. Deze inspireerde me tot een kort gedichtje, dat ik afgelopen zondag in een nieuwe "Just a Poem"-formaat heb gepubliceerd op deze blog en op mijn Facebook tijdlijn. Die actie heeft me vervolgens weer geïnspireerd om dat iets vaker te doen (maar niet per definitie dagelijks, zoals dat tot nu toe het geval was ... ).

Muziek:

  • Het gebruik van de titelsong als blogtitel heeft me ertoe gebracht om nog eens naar het album The Way It Is.van Bruce Hornsby and The Range te luisteren. Oud, maar nog steeds briljant met geweldig pianospel en dito sound.
  • Verder natuurlijk het reeds vermelde album Physical Graffiti van Led Zeppelin (Disc 1).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten