dinsdag 7 april 2015

DI 7-4-2015 If I Could Turn Back Time

Sinds de vorige blog was het fysiek een redelijk inspannend weekend.

Vrijdag aan het einde van de middag hebben Bertie en ik met onze honden een - voor mijn doen - lange wandeling gemaakt. Geen Strava meting dit keer, maar ik schat minimaal 3 km.

Zaterdag begonnen met enkele lichte balans- en loopoefeningen, want 's middags zouden we naar IKEA gaan. Ik had daar een stoel gezien die mijn tijdelijke bed vanaf 22-4 mogelijk zou kunnen gaan vervangen. Goed dat ik die niet online had gekocht, want het zitcomfort was matig. Gelukkig hadden ze een andere, wel zeer comfortabele stoel, die beter bij ons interieur past en ook nog eens goedkoper is.
Daarnaast had ik op de site ook een inklapbare barkruk (zie foto) gezien, die mij erg geschikt (en vervoerbaar ... ) leek om te gebruiken tijdens optredens van nLUK, want staand optreden is nog even een brug te ver en zittend op een gewone lage stoel is nou ook niet direct Rock & Roll. Deze kruk heeft in ieder geval al een groovy naam (insiders weten wat ik bedoel ... ).
Uiteraard kon Bertie de verleiding niet weerstaan, dus ook zij kwam niet met lege handen thuis.
En verder was het natuurlijk erg mooi weer.

Zondag zijn Bertie (met hondjes voorop ... ) en ik gaan fietsen. Een rondje Bunnik (theehuis Rhijnauwen) - Odijk - Driebergen - Zeist. Met in totaal meer dan 20 km (flinke zadelpijn ... :-|| ) was dat op dat moment ook wel even genoeg.
We hadden ook nog even onze vraagtekens hoe nu bepaald wordt wanneer het Carnaval, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren is. Dat heb ik even voor jullie opgezocht en de uitkomst kunnen jullie hier vinden.
Ik leek de rit goed geabsorbeerd te hebben, maar toen ik 's avonds in bed op mijn zij wilde gaan liggen, bleek dat toch een pijnlijke houding.


Maandag (2e Paasdag) stond Domunder op het programma. Ook hier zijn we met de fiets naar toe gereden (iets meer dan 10 km  ... ). Dit bezoek hadden we al gepland in september, maar toen kwam er onverwacht iets tussen ( ... ). Domunder is een rondleiding over en door de opgravingen onder het Domplein in Utrecht, waar bijna 2000 jaar aan geschiedenis aan je voorbij trekt. Bijzonder leuk verteld en opgezet en de opgravingen zijn indrukwekkend (zie foto's).
De blogtitel (van Cher) slaat op dit bezoek, omdat ze bij Domunder in staat bleken om de tijd terug te draaien. (Helaas zette de tijdmachine ons aan het eind weer af in de harde realiteit van het heden ... ).

Voordat we naar huis fietsten nog even thee met Brownie (Bertie kon opnieuw de verleiding niet weerstaan ... ) en lekkere koffie (ik ... ) genuttigd bij Barbeton. De terugweg leek moeizamer te gaan dan de heenweg, maar vanaf Bunnik nam ik een iets sportievere houding aan en kon ik er warempel nog een eindspurt uitpersen die enigszins in de buurt (80%, ofwel rond de 27 km/u ... ) van mijn oude glorie kwam.
's Avonds had ik nog energie over om een (bas)partijtje op Franklin te spelen.




Dinsdag (dus vandaag ... ) heb ik gelukkig geen terugslag van het weekend. Dus maar meteen een programma met oefeningen er achteraan, want dat was er afgelopen weekend natuurlijk niet van gekomen. Wellicht was een dagje rust achteraf toch beter geweest (maar geen dramatische terugslag hoor ... ).

Muziek:

  • Van Morrison, album: Duets
    Aanleiding: Recensie in AD.
    Mijn oordeel: Not my cup of tea.
  • José James, album Yesterday I Had The Blues.
    Aanleiding: Recensie in AD.
    Mijn oordeel: De muziek is in de stijl van Billy Holiday en ligt daarmee iets verder van de muziek, waar ik normaliter naar pleeg te luisteren. Maar in dit genre is dit een erg goed album.
  • Bear's Den, album: Islands
    Aanleiding: Artikel in muziekkrant OOR
    Mijn oordeel: Lekkere muziek, die me af en toe doet denken aan Elbow.
  • Marcus Miller, album: Afrodeezia.
    Mijn oordeel: Marcus Miller is een van de meest bekende bassisten ter wereld. Zijn optredens zijn geweldig energiek, maar zijn albums kunnen me doorgaans niet integraal blijven boeien. Ik ben ook van mening dat je het jezelf niet gemakkelijk maak als je een tijdloze klassieker als "Pappa Was A Rolling Stone" instrumentaal gaat coveren.







1 opmerking:

  1. Zo je bent flink actief bezig geweest en dat zonder noemenswaardige terugval.
    Petje af.....

    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen