woensdag 13 januari 2016

Wo 13-1-2015 Under Pressure

Wow, David Bowie overleden ... een held uit mijn jeugd die ik nauwlettend gevolgd heb vanaf zijn album Hunky Dory tot en met zijn 'thin white duke' periode met het album Station to Station. Van de Berlijnse periode en zijn latere werk heb ik alleen de hits meegekregen, maar desondanks was het toch wel even een schok. Ik heb gisterenavond via Spotify zijn laatste album Blackstar beluisterd en dat is toch wel een bijzonder intense luisterervaring geweest. Indrukwekkend! Als je dan naar de timing rondom zijn verjaardag, de Lazarus voorstellen en het uitkomen van Blackstar kijkt (met tal van verwijzingen naar e naderende dood ... ), dan lijkt alles bijzonder strak geregistreerd te zijn. Ik weet niet of er sprake was van euthanasie, want het kan ook zijn dat die doelen hem tot het laatst op de been hebben gehouden en dat het daarna goed was.

Als eerbetoon heb ik dus een song van hem als blogtitel gekozen. De reden dat het deze song  is geworden, die hij samen met Queen heeft opgenomen heeft alles te maken met het volgende.

Ik ben gisteren volgens afspraak teruggebeld door de Oncoloog. Ze hadden mijn situatie besproken in het team en het voorstel is geheel conform mijn verwachting. Ze willen z.s.m. een nieuwe CT scan nemen om te bekijken hoe de tumoren zich sinds de vorige scans (in oktober en december) hebben ontwikkeld. Op basis daarvan gaan ze de vervolgstappen uitstippelen.

  • Als de tumoren (althans degene die ze zien op de CT) gelijk zijn gebleven of kleiner zijn geworden, dan is het plausibel om te veronderstellen dat de Nexavar zijn werk ook in mijn bovenrug zal doen en is het een optie om met bestralen te wachten totdat de Nexavar is uitgewerkt.
  • Als de Nexavar lijkt te werken, maar de klachten a.g.v. de uitzaaiingen in mijn rug nemen toee, dan is het ook een optie om tijdelijk te stoppen met de Nexavar en tussentijds te gaan bestralen. (Gezien het feit dat ik voor 's nachts wel een licht tintelend gevoel heb in mijn rechterarm, lijkt er wel sprake van dat het ruggenmerg onder druk - under pressure - staat. Ik acht het daarom niet uitgesloten dat we die optie uiteindelijk zullen gaan lichten).
  • Als de tumoren verder zijn gegroeid (dat is niet de verwachting omdat A. ik pijnuitstraling heb bij alle tumoren en B. de niertumor tussen oktober en december eerder kleiner dan groter lijkt te zijn geworden) dan is de conclusie dat de Nexavar niet aanslaat en gaan we bestralen voordat we overgaan op een nieuw medicijn. Over emboliseren van de nier hebben we het in dit kader nog niet gehad, maar dat zal ik dan zeker aankaarten.

De verkoop van mijn boek lijkt enigszins te stagneren. Er zijn er inmiddels ruim 70 van verkocht en er zijn nog enkele collega's die er direct een bij mij hebben besteld uit mijn eigen voorraad. De stagnatie is niet helemaal onlogisch, omdat de meeste bekende belangstellenden de bundel inmiddels al hebben aangeschaft, maar ik krijg ook signalen dat sommigen de bundel juist niet kopen, omdat ze de oorspronkelijke versies (ik heb veel gedichten behoorlijk verbouwd voor het boek ... ) van de gedichten reeds op mijn poemsblog hebben kunnen lezen. Dit laatste komt de verkoop natuurlijk niet ten goede en verkleint tevens mijn kans op een contract voor volgende boeken bij deze zelfde uitgever. En ik ben in de tussentijd al wel bezig ben met een vervolg op deze bundel (jaaroverzicht 2016), een meer poƫtische bundel en ik heb plannen voor een boek over mijn ziekteproces (met bijpassende gedichten ... ). Met het publiceren van de gedichten lijk ik dus mijn eigen glazen enigszins ingegooid te hebben en ik heb daarom besloten om mijn gedichten voorlopig niet meer te publiceren op mijn poemsblog.

2 opmerkingen:

  1. We hebben dringend behoefte aan nierdonoren voor een bedrag van € 450.000,00, WhatsApp 917418483326
    Help Line: 917418483326
    Bel: +91 9036106919
    kokilabendhirubhaihospital@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen