woensdag 6 januari 2016

Wo 6-1-2016 River's Rising

Afgelopen zondag heb ik weer even het spreekgestoelte mogen bestijgen op het poëziepodium in de Gouden Bal in Eindhoven. Enkele goede vrienden en een trouwe neef met zijn lieve vrouw waren speciaal komen luisteren. Het was erg gezellig en ik had ook wel een positief gevoel bij mijn performance.

Voor a.s. zaterdag ben ik opnieuw uitgenodigd voor een interview met Slotstad RTV, maar nu live in de studio. Tussendoor wordt er muziek gedraaid. De uitzending begint om 12:00 met een telefonisch interview met iemand anders en van 12:20-13:00 kom ik aan bod. Het is te beluisteren via deze link. (Het is via deze zelfde link overigens ook mogelijk om uitzendingen achteraf terug te luisteren ... ).

Zoals reeds aangegeven in mijn vorige blogbericht staat deze week in het teken van de ziekenhuisbezoeken. Het is nog erger geworden dan verwacht, want de MRI van maandag moest op dinsdag opnieuw, maar dan met contrastvloeistof. Vanavond heb ik daar de uitslag van gekregen bij de neuroloog. Op de MRI was geen verband te leggen met mijn pijnklachten, zoals ik zelf ook al wel verwacht had, omdat de klachten fluctueerden met de dosis Nexavar. Het slechte nieuws was echter dat er op de MRI nieuwe uitzaaiingen te zien waren in het wervelkanaal ter hoogte van borstwervels 2 en 3. Deze uitzaaiingen zitten nog niet in het wervellichaam of ander botweefsel, maar er tegenaan en ze zijn nu dus nog aanmerkelijk minder ernstig dan destijds bij de 5e borstwervel. Het is gelukkig ook nog dermate weinig, dat de pijnklachten daar niet aan toegeschreven kunnen worden, omdat die zich dan eerder in de armen en vingers zouden manifesteren. Ik realiseerde me achteraf overigens wel dat bepaalde oefeningen in de sportschool sinds deze week met mijn rechterarm moeizamer gaan dan met links. Deze uitzaaiingen zouden daar dus een verklaring voor kunnen zijn. De neuroloog is van mening dat er wel iets moet gaan gebeuren (bestralen of opereren) om erger te voorkomen. De neuroloog gaat daarover contact opnemen met de oncoloog, die ik vrijdag spreek. Dan zal ik uiteraard ook opnieuw de pijnklachten aan de orde stellen met e vraag wat we daaraan kunnen doen (opereren of emboliseren).
In feite is het dus min of meer toevallig dat we deze uitzaaiingen nu in een vroegtijdig stadium ontdekt hebben, want op de CT waren deze wervels niet eens in beeld, laat staan zichtbaar. Ook daarover gaan we vrijdag dus vragen stellen.

Degenen die mij al langer volgen zullen de symboliek van de blogtitel vast wel herkennen. Hieronder voor de verandering een link naar de songtekst. De tekst doet een zwaarmoedig lied vermoeden, maar niets is minder waar, dus hier ook maar de link naar YouTube. (Ik had eigenlijk als eerste de song 'The River's Rising' van Joe Cocker in mijn hoofd, maar de tekst daarvan had een geheel andere lading ... ).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten