dinsdag 3 januari 2017

Ma 2-1-2017 I'm so tired

2016 was een bijzonder roerig jaar

  • Met vele aanslagen, die ons gevoel van veiligheid hebben aangetast;
  • Met migratieleed, dat tot gemengde gevoelens en tweespalt in ons land en de rest van Europa heeft geleid, omdat er in het kielzog van de echte vluchtelingen ook lieden met minder edele bedoelingen meereizen;
  • Met een groeiend gebrek aan respect naar elkaar;
  • Met politieke ontwikkelingen (Brexit, Trump, de ontwikkelingen in Syrië, de staatsgreep in Turkije en verschuivende machtsverhoudingen tussen Oost en West), die weinig hoopgevend zijn voor 2017;
  • Waarin een aantal van mijn jeugdhelden (David Bowie, Glen Frey (Eagles), Prince, George Martin (producer The Beatles), Leonard Cohen, George Michael, Emerson en Lake (Palmer leeft nog), Toots Thielemans, Johan Cruijff, Muhammad Ali e.v.a.) het tijdelijke voor het eeuwige heeft verruild.


Ondanks deze sombere terugblik wens ik jullie allemaal desondanks een gelukkig en gezond 2017, want wij hebben natuurlijk wel het geluk dat we - om met onze Minister-President te spreken- in een keigaaf land leven.

De afgelopen weken heb ik nog behoorlijk veel last gehad van de naweeën van mijn gordelroos. De Kerstdagen ben ik weliswaar goed doorgekomen, maar waren uiteindelijk door de drukte ook wel vermoeiend. (Vandaar de blogtitel van The Beatles). De dagen erna was Bertie welverdiend op ski-vakantie om op oudjaarsdag thuis te komen met een flinke griep. In de tussentijd kreeg ik iedere dag bezoek en was dus allesbehalve alleen. (Het bezoek mocht wel zelf koffie of thee zetten hoor ... ). Ik heb eigenlijk pas sinds vandaag het gevoel dat mijn energie weer enigszins terug aan het keren is. Nu maar hopen dat ik niet aangestoken wordt door Bertie.

Ook het lopen gaat bijzonder moeizaam en ik kom eigenlijk niet veel verder dan het voortslepen van mijn voeten, waarbij ik zwaar leun op mijn rollator of krukken, waardoor ik inmiddels ook last begin te krijgen van mijn linker onderarm (op de plek waar ik die in 1996 gebroken heb tijdens een motorongeluk).

Net voor de Kerst zijn we nog bij de revalidatiearts in het UMC geweest. Die gaat begin januari met een voorstel komen met daarin o.a. fysiotherapie (oefeningen om de mobiliteit te verbeteren), een intake bij een psycholoog (hoe gaan Bertie en ik om met de huidige omstandigheden en de vooruitzichten) en een huisbezoek van een ergotherapeut (welke aanpassingen zijn er nodig om thuis te kunnen blijven wonen (bv. traplift), welke hulpmiddelen om mijn mobiliteit te verhogen (bv. scootmobiel)).

Net na de Kerst heb ik ook nog contact gehad met mijn oncoloog.

  • Mijn bloedwaarden waren weer op het niveau van voor de gordelroos.
  • Morgen krijg ik een nieuwe CT scan om te bekijken wat de impact van de gordelroos op mijn kanker is geweest. Op 12 januari hoor ik de uitslag daarvan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten