maandag 23 januari 2017

Zo 22-1-2017 Inside my head

Zo 22-1:
Net voor de Kerst constateerde ik dat KPN al langere tijd maandelijks via een incasso een bedrag van ruim €11 van mijn bankrekening inde. Ikzelf neem geen diensten af bij KPN en bij mijn weten mijn dochters ook niet. Via de familiegroep op Whats App even navraag gedaan, maar dat leidde niet tot een bevredigende verklaring. Aangezien de incasso voor december nog geagendeerd stond kon ik díe in ieder geval nog eenvoudig via mobiel bankieren verwijderen.
Uiteraard leidde dat tot een reactie van KPN en lag er een week later een brief met acceptgiro in mijn brievenbus, gericht aan Janneke. Deze brief bevatte ook een (gratis) telefoonnummer van KPN en via een kort en bondig menu werd ik doorverbonden met de servicedesk (daar kan mijn mobiele provider Vodafone nog wel wat van leren). Helaas was de bezetting daarvan - al dan niet bewust - op dst moment niet afgestemd op het aantal bellers, want pas bij de derde poging in januari waren de verwachte wachttijden kort genoeg (< 5 minuten) om te blijven wachten.
Bij nader inzien bleek het een abonnement te betreffen van een mobiel nummer, dat A. door Janneke niet herkend werd, B. afgesloten was op een moment dat Janneke in Australië zat en daar op dat moment nog meerdere maanden dacht te blijven, en C. waarvoor Bertie of ik ons niet konden herinneren ooit toestemming te hebben gegeven aan KPN om te incasseren van onze rekening.
Uiteindelijk werd het abonnement gestopt per 16-2, maar ik zou sowieso nog wel tot die tijd moeten betalen. Ik kon via de website van KPN eenvoudig online een klacht indienen, maar dat bleek minder eenvoudig dan mij voorgespiegeld werd. Omdat ik niet meer dan een postbus adres kon vinden, heb ik de klacht maar op papier gezet. (Op dit punt scoort KPN dus al net zo belabberd als Vodafone).

Ik had eerder ook al geschreven dat ik nog enkele opmerkingen had bij het door Rabobank aangeboden contract, waarmee mijn dienstverband zal worden beëindigd. Afgelopen vrijdag kreeg ik daar een keurige en duidelijke reactie op en inmiddels heb ik aangegeven hiermee akkoord te gaan.

Omdat ik toch op mijn laptop bezig was heb ik ook nog snel even gekeken of het verslag van de MRI van mijn hersenen (vandaar de blogtitel van Di-Rect) op MijnUMC stond en dat was inderdaad het geval. Goed nieuws: er zijn geen zichtbare uitzaaiingen in mijn hersenen aangetroffen. Ik vertaal dat zelf als groen licht voor de immuuntherapie en voor donderdag staat de eerste behandeling ook reeds geagendeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten