vrijdag 14 augustus 2015

Vr 14-8-2015 Getting Better

Mijn eerste werkweek (nou ja ... ) zit erop, sterker nog: dat was woensdag om 12:00 uur al het geval. De werkzaamheden waarop ik me de komende tijd ga concentreren (team Interne Controle) zijn mij afgelopen week nog niet helemaal concreet geworden, maar ik heb voor de beeldvorming wel een (nuttige) rondleiding gekregen door de beschikbare informatie. Dat moet dan komende week maar gaan gebeuren, als ik ook een afspraak heb met een andere collega.

Belangrijker is natuurlijk hoe ik de belasting ervaren heb. 

De geplande tijd (4 uur) viel in de praktijk - zoals bij mij gewoonlijk het geval is - iets ruimer uit, maar de "schade" bleef beperkt tot een half uurtje extra. De bestede tijd was ook nog niet helemaal productief, doordat ik nog enkele randzaken (zoals een locker en iPhone-snoertje) moest regelen en er af en toe een collega voorbij kwam voor een praatje. Dat moet ook kunnen als je op therapeutische basis werkt.

Woensdag ervoer ik plotseling wel een terugslag met als verschijnselen een nadrukkelijkere aanwezigheid van mijn spijkerbed in mijn rug (uitgedrukt in pijn geef ik deze een 3 op een schaal van 10 ... ) en een stijve linkerkuit, die het lopen behoorlijk hinderde en waarbij ik ook af en toe weer licht door mijn gewrichten (heup en knie) heen zakte. Waar dat dan weer vandaan komt is onduidelijk en kan meerdere oorzaken hebben:

  • Ik ben maandag weer naar de sportschool geweest en heb zeer lichte(!) kuitoefeningen gedaan (helemaal niets vergeleken bij Le Grand Ballon ... ). Onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is, maar je gebruikt je spieren bij dit soort oefeningen natuurlijk net iets anders dan op de fiets.
    Ik heb daarnaast ook een lichte roeioefening geïntroduceerd, waarbij ik met één hand een roeiende beweging maakte en daarbij mijn rug iets draaide. Met weinig gewicht weliswaar, maar die ga ik voorlopig maar niet herhalen.
  • Ik doe sinds we weer thuis zijn (ook nieuw) schuine buikspier-oefeningen met een lichte draaiing (linkerhand naar rechtervoet en andersom ... ) en die schrap ik voorlopig ook maar weer uit mijn programma.
  • Naast het werken heb ik ook de bas weer enkele uren in de hand gehad.
  • Het kan ook een combinatie van deze factoren zijn, maar het gaat me vooralsnog te ver om die paar uur werk (nu al) als hoofdoorzaak aan te wijzen.

Gisteren ben ik desondanks wel opnieuw naar de sportschool gestrompeld, maar heb ik me beperkt tot licht bewegen op de crosstrainer en de ligfiets, ofwel op herstel. Vandaag gaat het gelukkig al weer een stuk beter, vandaar dat ik gekozen heb voor een positieve blogtitel van The Beatles. Voor de zekerheid toch nog maar een dagje in retraite. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten