donderdag 22 januari 2015

22-1 Beyond here lies nothing

Gisteren bezoek gehad van enkele collega's, die afgelopen dinsdag verhinderd waren en me dus niet getroffen hadden op locatie UC. Als iedereen die me gemist heeft nu individueel bij me langs gaat komen dan gaat het nog dringen worden aan mijn voordeur (en dan is het misschien maar goed dat de bel kapot is, hahaha. Maar ik ga vast nóg wel een keer langskomen, eventueel op locatie ZL ... ).

Gisterenavond heb ik de door de bandleden opgeleverde Bob Dylan uitwerkingen bekeken (teksten en akkoorden ... ), waar nodig de opmaak aangepast (zodanig dat essentiële zaken overzichtelijk op één pagina pasten ... ) en uitgeprint. Tot de repetitie van aanstaande vrijdagavond dus de tijd om de baspartijen globaal uit te zoeken. (Het hoeft nog niet perfect te zijn, want het gaat er in eerste instantie om dat we een selectie van max. 20 minuten maken, die we vervolgens verder uitwerken en dan uiteraard wel "perfect" instuderen ... ).

Muziek: Nu we het toch over muziek hebben ... niets nieuws onder de bewolkte hemel, dus nog steeds de selectie van (zonnige ... ) Dylan songs.

Vanochtend op controle geweest bij de oncoloog.
  • Ik slik nu 2 weken het middel Sutent (ter reminder: Toegepaste Therapie ... ) en heb eigenlijk nog geen last van bijwerkingen. Natuurlijk niet te vroeg juichen, want ik ben pas halverwege de eerste cyclus (en ik heb levenslang ... ). De oncoloog gaf aan het doorgaans zo is, dat de bijwerkingen die optreden bij een patiënt, zich ook iedere cyclus herhalen. Het komt niet of nauwelijks voor dat dezelfde patiënt de ene cyclus bijwerking A heeft en de volgende cyclus bijwerking B. Wel kan het zijn dat de vermoeidheid (een van de genoemde bijwerkingen ... ) in de loop van de tijd gaat toenemen. Mijn oefeningen en met name mijn vaste "rondje" op de hometrainer zijn daar een goede graadmeter voor. Ik merk op dat vlak nu nog niet veel daarvan.  
  • In het bloed (net vóór de afspraak vers getapt ... ) waren (nog) geen afwijkingen te zien. Afwijkingen zijn echter niet ongebruikelijk bij het gebruik van dit soort medicijnen, dus dat wordt de komende tijd frequent in de gaten gehouden. Ik moet daarom voorlopig 2-wekelijks terugkomen (later wordt dat wel minder ... ). 
  • Tijdens het vorige controlebezoek (8-1) was al aangegeven dat er geen sporen van tumoren op de longen geconstateerd waren. Aangezien mijn case manager vorige week dacht dat er mogelijk wel uitzaaiingen in de lymfeklieren tussen de longen zouden zitten, heb ik dat voor de zekerheid nagevraagd. Volgens het rapport van de radioloog zijn de lymfeklieren schoon. Bijzonder vervelend dat er steeds opmerkingen gemaakt worden, die leiden tot onduidelijkheid en vooral ook ongerustheid (de feitelijke waarheid is al ernstig genoeg ... ).   
  • Om de osteoporose (botontkalking ... ) te behandelen ga ik gecombineerde Calcium en vitamine D tabletten krijgen. Omdat botweefsel doorlopend op- en afbouwt zal ik daarnaast eenmaal per maand via een infuus een middel krijgen dat de afbouw remt. (Over het laatste heb ik nog geen afspraak, dus dat is een aandachtspunt voor de volgende afspraak over 2 weken, tenzij die afspraak in de tussentijd is gemaakt  ... ). 
  • Ik heb ook nog naar het te verwachten verloop van het ziektebeeld gevraagd. De oncoloog gaf aan dat de status redelijk stabiel zou blijven tot het moment dat medicijnen niet meer aanslaan. Vanaf dat moment hebben de tumoren vrij spel (groeien en uitzaaien ... ) en zal de toestand dus verslechteren. Doorgaans is het dan nog een kwestie van maanden (en geen jaren ... ). En vervolgens komt er dan een keer het onvermijdelijke moment waar de blogtitel (van Dylan ... ) betrekking op heeft (althans, dat geloof ik! ... ).
Vanmiddag ook mijn verlengde rijbewijs (A-B-E) opgehaald (ben ik eindelijk van dat papieren vod af. Van het A-gedeelte ga ik maar geen gebruik meer maken ... ). Wederom (en terecht ... ) zonder dat er vragen werden gesteld.

 

1 opmerking:

  1. Toch alendroninezuur slikken 1 keer week of alleen caĺci chew D.
    Welkom bij die club.
    Fijn dat er nog geen bijwerkingen zijn Houen zo

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen