dinsdag 27 januari 2015

26-1 Cry love

Bertie was vanochtend bij het boodschappen doen ook bij de apotheek binnen gelopen om o.a mijn calcium-vitamine D, die de oncoloog vorige week had voorgeschreven, en een recept voor Imke op te halen. Voor beiden had de apotheek geen recept ontvangen. Dus maar weer zelf erachteraan bellen.

  • De calcium-vitD was niet verstuurd , maar kunnen we (als het goed is ... ) woensdag ophalen bij de apotheek. Ook voor de zekerheid maar nagevraagd hoe het stond met de afspraak m.b.y. het infuus (om botafbraak af te remmen ... ). Ook hierop was nog geen actie ondernomen, maar ik werd wel meteen doorverbonden met de uitvoerende afdeling. De afspraak voor de behandeling met pamidronaat (naam heb ik uit de mail ... ) staat nu aansluitend op de afspraak met de oncoloog op 6-2. 
  • De assistente van de huisarts kon niets terugvinden onder Imke, dus moest ze nog maar even contact opnemen met de huisarts (die deze week op vakantie is ... ). Later belde de apotheek terug met de mededeling dat het medicijn toch klaar lag, maar op naam van mijn oudste dochter Janneke, die ditzelfde recept ook ooit heeft gehad.

Je vraagt je onderhand af of er ook wel eens iets in één keer goed kan gaan in de gezondheidszorg.

Vanavond was er op NPO2 een documentaire over een kankerpatiënt met (uitgezaaide) prostaatkanker. Hij was onder behandeling in het AVL (Anthony van Leeuwenhoek) en ook daar ging niet alles goed.

Na rust genomen te hebben afgelopen weekend is de pijn in mijn rug (zowel aan mijn spijkerbed als in mijn nierstreek ... ) in de loop van de dag gelukkig weer afgenomen. Vanochtend had ik nog aan mijn zus door de telefoon aangegeven dat dit niet goed voelde.

Muziek: Omdat ik nog een overzicht van de Top2000 naast mijn bed had liggen had ik het idee gevat om de beste songs daaruit te verzamelen in een eigen Spotify Top2000 playlist. Ik heb inmiddels een deel van de Top20(!) doorgewerkt, waarbij ik wel per artiest/band ook mijn andere favoriete songs heb meegenomen (anders wordt het wel een heel erg arbeidsintensieve exercitie ... ). Gaandeweg ben ik echter ook mijn eigen playlists door gaan akkeren en inmiddels bevat mijn Top2000 lijst al 299 songs, waarvan het gros waarschijnlijk nog nooit in de Radio 2 Top2000 heeft gestaan (dat is inmiddels dus ook al geen criterium meer ... ).
Deze reis heeft me de afgelopen dagen langs een keur van artiesten/bands geleid. Wie ik in dat licht specifiek wil vermelden is Rickie Lee Jones (wie kent "Chuck E's in love" niet? Maar ze heeft zoveel meer grandioze songs gemaakt ... ).

De blogtitel refereert aan een song van John Hiatt en die slaat op mijn sentimentele stemming van vanmiddag en vanavond: veel songs en ook de documentaire hebben bij mij de nodige tranen los gemaakt (en het is nog steeds niet over. Boys don't cry? Soms wel dus ...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten