zondag 25 januari 2015

25-1 Song for Bob Dylan

Gisteren en vandaag heb ik weer meer last van het ijzerwerk in mijn rug. Hiervoor had ik al die tijd al wel opstartproblemen met de eerste stappen na een rustperiode (zitten of liggen, dat maakt niet uit ... ), waarbij de instabiliteit vooral in mijn linkerheup zat. Nu vertoont mijn rechterheup af en toe ook datzelfde gedrag. Mijn case manager had al eerder aangegeven dat de aangetaste nier uitstralingspijn zou kunnen geven tussen de schouderbladen, maar ik vraag me af of de oorzaak daarin te zoeken moet zijn. Ik vermoed eerder dat ik iets te hard doordraaf met mijn oefenprogramma (of zou de bandrepetitie van vrijdag er iets mee te maken hebben? ... ). Vandaag heb ik in ieder geval maar een rustdag genomen en beperk me tot rustig fietsen en lopen (binnenshuis ... ).

Er is ook goed nieuws:

  • Sinds gisteren kan ik voor het eerst sinds de operatie de kleine teen van mijn linkervoet weer bovenop de teen ernaast leggen (zonder manuele hulp ... ). Niet dat ik me door het gemis van deze functie zwaar beperkt voelde in mijn bewegingsvrijheid, maar het is wel een indicatie dat er nog steeds herstel plaatsvindt in mijn ruggenmerg rondom de 5e borstwervel. 
  • Het is me toch gelukt om een afspraak af te dwingen met de fysiotherapeut van De Hoogstraat. Die is op 1 februari. Ik moest er wel opnieuw zelf achteraan bellen, maar de aanhouder wint zullen we maar denken.

Op de bandrepetitie van afgelopen vrijdagavond hebben we een eerste selectie gemaakt. De songs die hiertoe behoren stonden - op één na - ook bovenaan mijn persoonlijke voorkeurslijstje. Van ieder bandlid is er ook minimaal één song uit zijn TOP3 opgenomen in de pre-selectie, dus iedereen gelukkig :-). Vanaf nu is dit onze lijst:

  • Nobody 'cept you (16 Horsepower versie)
  • Can you please crawl out of your window (Wilco versie)
  • Beyond here lies nothing 
  • Meet me in the morning
  • Everything is broken
  • Shot of love
  • Don't think twice, it's all right 
  • No more auction block

Vooral voor de twee laatstgenoemde songs moeten we nog een vorm vinden, die ons als band lekker ligt. Uit deze lijst moeten we vervolgens nog een selectie maken voor de Tribute avond van 11 april van max 20 minuten (maar songs die afvallen kunnen we eventueel nog steeds gebruiken voor andere optredens ... ). En we moeten sowieso nog afwachten of we tijdig hebben ingeschreven, want plaatsing gebeurt op volgorde van inschrijving (en vol=vol ... ).

De blogtitel heeft uiteraard betrekking op dit selectieproces en deze betreft een song van David Bowie van zijn album Hunky Dory (uit de begintijd van zijn carrière ... ).

Muziek: Gisteren heb ik o.a. de nieuwe CD van Mark Ronson beluisterd. Ik was nieuwsgierig geworden door de zeer goede beoordeling (****) hiervan in het Algemeen Dagblad, maar de muzieksmaak van de recensent komt toch niet helemaal overeen met de mijne.
Ter info: Mark Ronson was het brein achter de hit Valerie van Amy Winehouse. Dit was overigens een (soul) cover van de rock song van de Britse band Zutons. (De versie van Valerie die nLUK speelt is vooral gebaseerd op de Zutons versie, die weliswaar nooit een hit is geweest, maar die zeker zo leuk is als de uitvoering van Amy ... ).
  

1 opmerking:

  1. Echt schandalig van de Hoogstraat. Gelukkig ben jij een aanhouder!
    Fijn dat er nog steeds progressie valt te bespeuren

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen