zondag 4 januari 2015

2/3/4-1 The Show Must Go On

Afgelopen vrijdag de band op bezoek gehad (met uitzondering van onze zieke zanger van harte beterschap! ... ). Na mijn escapades op 31-12 en 1-1 heb ik het streven uitgesproken om komende vrijdag weer even mee te komen repeteren (goede voornemens, doelen stellen, grenzen verleggen etc. ... ). Een van mijn bassen staat inmiddels (tot nu toe nog ongebruikt ... ) naast mijn bed, maar de akoestische gitaar is inmiddels al weer ter hand genomen zonder dat ik daar fysieke hinder van ondervond (oké, vooruit dan, op pijnlijke vingertoppen na ... ).  Ofwel: The Show Must Go On (uiteraard van Queen ... ).

Zaterdag bezoek gehad van mijn kennis die in december zijn heup had gebroken bij een val onderweg naar zijn werk.a.g.v. gladheid. Dat gebeurde vlak nadat hij bij mij op bezoek was geweest. Hij bleek met zijn gebroken heup nog gewoon doorgefietst te zijn, maar eenmaal op zijn werk aangekomen kon hij niet meer van zijn fiets af komen. Uiteindelijk is hij via het Diak in Zeist beland op de afdeling orthopedie in het Diak Utrecht, op exact dezelfde kamer als waar ik op het einde lag (net niet hetzelfde bed ... ). Wat een toeval!

Vandaag weer bij prachtig weer mijn rondje van pakweg 1 km gelopen. Ik hoefde mijn krukken slechts eenmaal te gebruiken (maar toen was het ook wel écht even nodig ... ). Mijn record van 540 stappen zal ik dus vast gigantisch overtroffen hebben, maar ik ben inmiddels gestopt met tellen. Onderweg even bij de overbuurvrouw binnen gelopen, aangezien zij een - lage - rollator in de aanbieding had. Hierdoor kan ik die van de thuiszorg (€ 8 per week! ... ) opzeggen. Dan kunnen en passant ook de douchestoel, de verhoogde toiletbril en het looprekje mee terug, want die heb ik inmiddels niet meer nodig.

Ook nog even op de weegschaal gestaan vandaag: 74,5 kg, dus pakweg 4 kilo ingeleverd t.o.v. voor de operatie.

In Memoriam,: Op 1-1-2015 is wederom een geweldige muzikant heen gegaan, t.w..gitarist Jeff Golub. Met mijn voormalige band PR!MUS8 speelden we vaak zijn instrumentale versie van Take Me Home als openingsnummer, waarna de zangeres(sen) op kwamen. Met Joe Cocker en bassist Jack Bruce kunnen ze daarboven wel een aardig trio vormen.

Muziek: Vandaag Jack Bruce (ik vind niet alles even goed ... ) en Jeff Golub

1 opmerking:

  1. Een nobel streven, hopelijk lukt het om met de band te oefenen. Je vingers wennen wel weer......oefenen!!

    xxx je zus

    BeantwoordenVerwijderen