zaterdag 11 oktober 2014

24-9 Het begin van mijn reisblog

Familie, vrienden en kennissen

Ik ben al enige tijd "op reis", maar vanaf deze plek wil ik vanaf nu mijn ervaringen gaan delen met degenen die hier belangstelling voor hebben.

Waar begon deze reis?

We schrijven Pasen, half april 2014. Ik was met mijn vrouw Bertie, dochter Janneke en zwager en schoonzus Rene en Rian enkele dagen op wintersport in Obertauern, Oostenrijk. Deze korte vakantie was tijdens onze eerdere wintersport in appartement Steinadler (een aanrader!) begin februari geboekt met als doel om Janneke op te halen, die daar enkele maanden als skilerares had gewerkt.

Voordat we afreisden had ik licht last van mijn rug. Niet die lage rugpijn die je voelt als een tussenwervelschijf tegen je ruggenmerg aanduwt, maar spierpijn langs de wervels ter hoogte van mijn schouderbladen. Waar deze vandaan kwam? Geen flauw idee, maar zo'n fervente sporter als ik zou daar niet zoveel last van hebben ... dacht ik. Nou, dat viel dus vies tegen, maar met een flinke dosis pijnstillers kon ik toch nog - zij het verre van voluit - skiën.

Na terugkomst een afspraak gemaakt bij de fysiotherapeut en na twee sessies was er al een duidelijke verbetering voelbaar, Dat zou er met sporten verder wel uitgaan. Dat laatste lukte echter niet helemaal en in richting zomervakantie werd het toch beetje bij beetje weer erger. Totdat ik er direct na thuiskomst op zaterdag 30-aug doorheen zakte. Ik kon die dag verder nauwelijks bewegen en alles wat ik deed was uitermate pijnlijk, zelfs het optillen van mijn rechterarm van het tafelblad. Met opnieuw pijnstillers was ik op zondag weer enigszins in staat om te lopen.

Toch maar bij de huisarts langs gegaan. En omdat we beiden in de veronderstelling waren dat het een spierkwestie was werd afgesproken om eerst fysiotherapie te proberen. Als er geen verbetering zou optreden, dan zouden we foto's laten maken. Na twee sessies werd ik doorverwezen naar een collega fysiotherapeut omdat deze betere technieken had om een onwillige wervel weer op zijn plek te krijgen. En warempel, na de behandeling op 12-sep leek de boel weer op zijn plaats. Ik slikte op dat moment overigens nog steeds pijnstillers (in een redelijk lage dosis).

Omdat de pijn ruim een week na de fysio sessie nog steeds heftig was, heb ik de huisarts op 22-sep gevraagd om foto's te laten nemen. Die wezen op een ingezakte wervel. Op oude foto's uit juni 2010 (4 gebroken ribben na een flinke val met de mountainbike) was hiervan nog niets te zien. Of ik op korte termijn maar een afspraak met de orthopeed in het ziekenhuis wilde maken. Daar kon ik op vrijdag 26-sep gelukkig al terecht.

Op dat moment begon het langzaam tot me door te dringen dat ik al een tijdje op weg was.


4 opmerkingen:

  1. Ik ga je uiteraard volgen op je reis maar wens je allereerst heel veel sterkte en rust om alles te ondergaan.

    xxx Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Fon,

    Ik loop in ieder geval achter, voor, link, rechts, onder of boven je. Denk daar aan als je voelt dat het niet zo is.

    Warme groet,

    George

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen