dinsdag 21 oktober 2014

16-10 Spoedopname in het ziekenhuis


DONDERDAG 16-10
8:48 Vannacht had ik last van scherpe pijn in mijn rug, maar ook van lichte tintelingen in R onderbeen. Allerlei testen door neuroloog wezen niet op een verband. Ik heb net behandelend orthopeed gesproken, die had uitslagen van CT en Dexa scans. Wervel ziet er niet goed uit en calcium gehalte botten (algemeen) is laag voor mijn leeftijd. Nu ik er toch ben maakt hij van de gelegenheid gebruik om mij op te nemen om versneld aanvullende onderzoeken te doen door internist naar onderliggende oorzaken. (Poliklinisch duurt langer). Hij had zelfs erover om met naald stukje botweefsel af te nemen uit wervel.

12:56 Vandaag gaat er nog MRI van onderrug gemaakt worden om te onderzoeken of tinteling oorzaak in onderrug kan hebben. Verband met borstwervel is niet logisch als rest van onderlijf geen afwijkende verschijnselen vertoont. Morgen hoor ik meer en ook of er nog biopt uit wervel genomen gaat worden.

13:12 Ik moet vannacht dus blijven. Pijn in rug is overigens weer gezakt en tinteling in onderbeen ook. Maar nu ik er toch ben ... gaan ze het ook maar gelijk onderzoeken. Grote controlebeurt dus 😞

18:12 Ik heb net de orthopeed op bezoek gehad. Onderrug is ok, bloed waarden calcium en vit D waren uitstekend, dus iig geen coeliakie (gluten intolerantie). Verleden wordt nog nader uitgeplozen (mogelijk pretnison gebruik in jeugd tegen astma), anders verder zoeken naar oorzaak botontkalking. Hersteloperatie gaat morgenmiddag plaatsvinden ipv 31-okt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten