maandag 1 december 2014

1-12 Amateur Hour

Vanochtend weer vroeg op na een betrekkelijk goede nachtrust op mijn linkerzij. Ik had alleen rond 5:00u niet naar mij  rechterzij moeten draaien, want toen kreeg ik opnieuw last van hoestbuien. Dus vervolgens maar niet al te lang blijven liggen (om 7:40u had ik al een half uur op de hometrainer en 13,7km in de benen ... ). Na het ontbijt en de gebruikelijke oefeningen vervolgens snel gaan douchen, voordat ik om 10:30u een telefonische afspraak had met mijn collega. Daarbij werd ik nog wel vertraagd door een pruttelend geluid uit een lichtschakelaar, die ik even provisorisch moest repareren, en een telefoontje van het ziekenhuis, waarbij werd aangegeven dat de orthopeed goedkeuring had gegeven voor de nieroperatie (er wordt een nieuw voorstel gestuurd voor een datum ... ). Mijn collega heeft zijn zaakjes overigens goed op orde en we hebben afgesproken dat we later in de week opnieuw contact hebben met elkaar.

Vanmiddag had ik een afspraak met de orthopeed. Hij liet op de CT scan zien hoe het cement in het wervellichaam zat en een klein beetje uitstulpte in het ruggenmerg kanaal. Er zou voldoende ruimte moeten zijn voor het ruggenmerg om te bewegen, maar hij was er desondanks niet zeker van dat het 100% goed zou komen (hetgeen wel verontrustend is, terwijl ik zelf het gevoel heb nog steeds flinke stappen voorwaarts te maken ... ). Hij gaf ook aan dat hij vooraf geen duidelijk beeld voor ogen had gehad hoe ik er op dit moment voor zou staan.

Vervolgens vroeg hij hoe het met de revalidatie ging. Toen ik vertelde dat ik vooral zelf thuis aan het oefenen was was hij hogelijk verbaasd, omdat hij veronderstelde dat ik in revalidatiecentrum "De Hoogstraat" (in  Utrecht) aan het revalideren was. (Ik herinner me wel dat hij hij tijdens het slecht nieuws gesprek op 20-10 aan had gegeven dat hij wel een goed adres wist, maar vervolgens is hij met vakantie gegaan en is niemand daar meer op terug gekomen ... ). Wederom een voorbeeld van gebrek aan regie, het begint langzamerhand wel een beetje symptomatisch te worden en amateuristisch over te komen (de titel van de blog refereert daarom aan een song van Joe Jackson van het album "I'm The Man", een mooie ballad. Maar als extra luistertip wil ik vooral ook de song Friday meegeven vanwege het geweldig bas- en gitaarwerk ... ).  Ook tijd voor een formele klacht als ik de enquête van dit bezoek invul, lijkt me.

De secretaresse van de orthopedie afdeling deed nu wel haar stinkende best om z.s.m. iets te regelen en had er nu klaarblijkelijk geen problemen mee om informele paden te proberen. De formele weg via de revalidatiearts zou namelijk leiden tot een intake op 24-12, waarna de revalidatie nog zou moeten beginnen (toch sprake van schuldgevoel na de discussie over de MRI bij Annatommie? ... ). De toezegging dat ik vanmiddag nog gebeld zou worden is helaas niet nagekomen (morgen even vinger aan de pols houden dus ... ).

Muziek: Bij het doornemen van muziekkrant OOR kwam ik tal van namen tegen en heb steekproefsgewijs in Spotify geprikt en kwam daarbij toch wel weer verrassende muziek tegen, zoals van Nick Waterhouse (lekkere traditionele soul ... ) en het album "The Queen is Dead" van The Smiths (en ik maar denken dat de song "I Know It's Over" van Jeff Buckley was ... ook ik heb mij klassiekers dus niet altijd op orde ;-) ... ).

1 opmerking:

  1. Jammer dat e.e.a. niet volgens het eerste plan verloopt en je weer moet wachten.
    Tja is niet anders zullen we maar zeggen.
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt zodat je met kerst weer wat bent bijgekomen.
    Hoor het wel.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen