zaterdag 20 december 2014

19/20-12 Go Your Own Way

Ik heb begrepen dat er enkele zeer trouwe lezers zijn, die iedere ochtend vol nieuwsgierigheid mijn blog openen. Het spijt me dat ik me de afgelopen dagen niet aan mijn - voorheen - dagelijkse ritme heb kunnen houden, maar er is ook niet altijd veel noemenswaardigs te melden.

De koorts blijft zich ongeveer hetzelfde gedragen als voorheen. Vanaf de 17e houden we de metingen bij en de hoogste meting betrof gisterenavond 38,7, maar dat was meteen ook de enige keer boven de 38.

Verder was het belangrijkste wapenfeit gisteren dat ik met Bertie de honden heb uitgelaten (lees: ik ben er op krukken achteraan gesukkeld ... ). Vanmiddag hebben we het rondje iets uitgebreid naar het rondje dat ik al eerder vooral los (met minimaal gebruik van krukken ... ) had gelopen. Ik heb de afstand en tempo even geregistreerd met zo'n handige app op mijn smartphone (Strava ... ). Mijn Duck walk betrof een afstand van 1,1 km en de gemeten tijd was bijna 21 minuten. Omdat Strava de gemiddelde snelheid baseert op de beweegtijd (we hebben tot 2x toe een uitgebreid praatje gehouden ... ) kwam deze meting toch nog uit op 3,2 km/u en dat valt me in mijn huidige toestand geenszins tegen.  

De blogtitel is - uiteraard - afkomstig van de gelijknamige song van Fleetwood Mac van hun meestverkochte album Rumours (ofwel: volg je eigen weg ... ). Ik heb deze titel gekozen omdat we van veel mensen adviezen krijgen wat we zouden moeten doen. Deze zijn allemaal heel lief en goedbedoeld, maar soms voelen deze ook als druk, alsof we ons moeten verdedigen om onze keuzes. En soms maken we deze keuzes ook op basis van praktische gronden, want we rennen nu al zo ongelooflijk veel naar het ziekenhuis (ook voor Bertie zelf ... ), terwijl ik vanwege mijn longklachten niet topfit ben en als gevolg van de rug operatie ook nog steeds een halve invalide, waardoor dergelijke bezoeken erg vermoeiend zijn (comfort is ver te zoeken in de poli-wachtruimtes ... ). Dat het in het Diakonessenhuis niet altijd op rolletjes loopt weten ook wij als geen ander, maar we willen  niet eerst een second opinion in een andere ziekenhuizen gaan vragen en daarmee de start van de chemo verder vertragen. (Een second opinion is overigens wel met de oncoloog besproken en zij wil daar ook aan meewerken, maar zoals gezegd: first things first ... ).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten