vrijdag 12 december 2014

12-12 It's Raining Again

De blogtitel refereert uiteraard aan de bekende song van Supertramp. Waarom deze song?

De regen begon natuurlijk vannacht en gewoon ... buiten, maar om 6:00u vanochtend werd ik ruw gewekt door het geluid van naar beneden kletterend water ... binnen. Dat kwam uit het plafond van mijn uitbouw. Gelukkig net achter mijn bed, waardoor ikzelf wel droog bleef, maar wel ongelooflijk balen. Dachten we het probleem enkele jaren geleden definitief opgelost te hebben door het plaatsen van een nieuwe kunststof schuifpui op de 1e verdieping, leken we nu weer terug bij af. Op de 1e verdieping was ook te zien dat er water via de schuifpui naar binnen liep. Om 7:30u meteen gebeld met het bouwbedrijf dat de schuifpui had geplaatst en die zijn vanmiddag langs gekomen. Oorzaak bleek een defect sluitwerk van de schuifpui, waardoor deze niet goed afsloot. Doordat er hierdoor dermate veel water naar binnen liep, bleek ook de afwatering hier niet tegen bestand, waardoor het water zijn weg naar binnen zocht, met het geschetste effect als gevolg. Vooralsnog zijn er enkele afwateringsgaatjes extra gemaakt en is de schuifpui nu zodanig afgesloten, dat deze nu even niet meer open kan, wachtend op de definitieve oplossing (nieuwe sluiting ... ). Even flink balen dus, want dit zijn typisch van die problemen waar ik in mijn toestand niet op zit te wachten.

Vanavond gezellig bezoek gehad van vrienden uit Brabant. Besloten om opnieuw de stoel boven het bed te verkiezen. Zo'n 2-2,5 uur was ook prima te doen.

Muziek: Vandaag even een stille dag gehad.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten