donderdag 4 december 2014

3-12 Take Me To The River

Hoewel ik wel enige naweeën heb ondervonden van de bestralingen, leek de impact te overzien (problemen met slikken, huidirritaties, ik voelde mijn "spijkerbed" beter zonder het direct pijnlijk e willen noemen  ... ). Met name de voorspelde negatieve neurologische effecten (terugval in gevoel ... ) leken mee te vallen, maar afgelopen dagen bespeur ik wel degelijk negatieve effecten op dat vlak en loop ik direct nadat ik uit bed ben als een dweil. Er is dan zelfs weinig gevoel in de knieën. Gelukkig is dat tot nu toe ook steeds weer redelijk snel weggetrokken als ik gewoon consequent  (je mag het ook gerust koppig noemen .... ) mijn oefenprogramma bleef uitvoeren.

Er zou ook overigens ook nog een relatie kunnen liggen naar het slapen op mijn zij, hetgeen ik afgelopen nachten vaker heb gedaan. Komende nacht maar weer eens proberen om op mijn rug te slapen om te bezien of dat verschil maakt. Maar hoe ik het ook wend of keer, de nier gaat er hoe dan ook  op korte termijn uit en tijdens de operatie wordt ik niet in een comfortabele houding gepositioneerd. Ik vrees daarom de naweeën, maar aan de andere kant: er is geen weg terug, vandaar de referentie van de blogtitel naar de song van Talking Heads, die zingen: "Take me to the river, drop me in the water ... ".

Vandaag ook nog contact gehad met het ziekenhuis over de revalidatie in de Hoogstraat. Aan het einde van de middag werd ik terguggebeld door een arts-assistent, die me verzekerde dat dit traject in gang was gezet en dat er vanuit de Hoogstraat contact met me opgenomen gaat worden. Even geduld betrachten dus (en daar ben ik natuurlijk erg goed in ... )..

Muziek: Nu ik muziekkrant OOR uit heb is de Jazzism mijn volgende inspiratiebron en dat is ook voor mij wel weer even wennen. Ik heb inmiddels enkele Spotify afspeellijsten samengesteld, maar moet de meeste nog beluisteren.. Voor de saxofoonliefhebbers is het wellicht de moeite waard om een keer het laatste album "Slam Dunk" van Gerald Albright te beluisteren. Daarnaast stonden dus ook Talking Heads op de afspeellijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten