maandag 22 december 2014

22-12 Many Rivers To Cross

De titel betreft een song waarvan Joe Cocker een mooie uitvoering heeft gemaakt. (Aangezien Joe erg goed was in het coveren van songs van anderen, zal het origineel vast niet van hem zijn ... ). Hoewel ik oorspronkelijk een andere titel in gedachten had, moest die vanwege het overlijden vandaag van Joe Cocker (70 jaar geworden en overleden aan longkanker ... ) toch even wijken, bij deze een ode aan hem. Waar Joe nog slechts één rivier hoeft over te steken (ik refereer hier uiteraard aan mythen uit de Griekse oudheid, waarbij de doden de rivier moeten oversteken om in het hiernamaals te komen ... ), hebben wij er - gezien de recente ontwikkelingen - nog wel enkele te gaan.

Na de lunch een nieuwe wandeling (vergeten Strava aan te zetten ... ) gemaakt. Vanwege de straffe wind was het bijna onmogelijk om zonder krukken overeind te blijven, want dan werd ik bijna letterlijk van mijn sokken geblazen.

Daarna bezoek gehad van een van mijn neven, met opnieuw een leuke muzikale verrassing, die me ongetwijfeld gaat dwingen om weer met andere oren te luisteren (o.a. Keith Jarrett, Chick Corea, Pat Metheney maar ook voor mij minder bekende jazz artiesten ... ). Een mooie uitdaging (voor als ik alleen ben, hahaha .... ). En doordat mijn neef vooraf mijn blog al gelezen had, konden we het vooral ook over leukere onderwerpen (dan mij ... ) hebben.

Het koortspatroon blijft vergelijkbaar met afgelopen dagen. Morgen (dus niet woensdag ... ) hebben we een afspraak met de oncoloog. Helaas kan Bertie daar dan niet bij zijn (moet werken ... ), dus dan zal een van de meiden mee moeten. (Morgenvroeg komen Janneke en Renske thuis ... ). De vragenlijst hebben we al opgesteld, maar wellicht hebben zij ook nog wel aanvullende vragen.

Muziek: Uiteraard heb ik vandaag de DVD van Tower of Power (zie vorige blog ... ) afgespeeld en die viel ook bij mijn huisgenoten in goede aarde (wie had dat durven te hopen ... ).

3 opmerkingen:

  1. Gisteren ook even naar oude woodstock? opname (with a little help from my friends) van Joe geluisterd.
    Mijn vrouw en ik vonden het geweldig. Dochters begrepen er weinig van.
    Liet ook Riders on the storm van de Doors zien........bepaalde cultuuraspecten krijgen we niet overgedragen.
    Sterkte bij de Oncoloog
    warme groet
    . Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nostalgie is ook vooral leuk als je het zelf hebt meegemaakt ;-)

      Verwijderen
  2. Vanavond ff bellen om te horen wat mevrouw de oncoloog weet te vertellen. Duim voor wat positiefs voor zover.

    Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen