zaterdag 27 december 2014

25/26-12 Wintertime

De Kerstdagen zijn weer achter de rug. Vanwege dit familiefestijn moest ik mijn blog even parkeren.

Eerste Kerstdag heeft mijn schoonmoeder nog even mee gebruncht. Het was wel even dringen voor de douche, want we hadden afgesproken om rond 11:00 uur te brunchen, maar we moesten haar om 10:30 uur nog wakker maken (de douche is op de slaapkamer waar zij sliep ... ). Ik had daardoor vooraf nog wel tijd om mijn programma af te ronden, waardoor mijn behoefte aan douchen uiteraard toegenomen was.
Na haar vertrek vroeg in de middag (ze rijdt liever niet in het donker ... ) kwam mijn jongste zus met haar familie en "ons mam" even op de koffie. Doordat ik niet zo mobiel ben heb ik helaas niet met iedereen kunnen kletsen, maar het was in mijn beleving wel gezellig. Het diner hadden we eenvoudig gehouden met als voorgerecht carpaccio (voor mij met gerookte zalm i.p.v. vlees ... ), pasteitjes met kippenragout (voor mij op geroosterd zuurdesembrood ... ) en als toetje chocoladefondue (met vers fruit ... ), erg lekker allemaal. 's Avonds met Janneke de honden uitgelaten en voor het eerst in het donker (alleen waar de verlichting goed was ... ) grote stukken "los" gelopen.

Tweede Kerstdag begon rustig. Bertie moest al om 8:30 uur werken en Janneke en Renske gingen ontbijten bij een vriendin. Imke begon alvast met de voorbereidingen voor het avondeten (zelfgemaakte sushi ... ) en kort na het middaguur kreeg ze hulp van een vriendin. Na de lunch ben ik met Renske de honden gaan uitlaten. We kozen voor het grote rondje van 1,5 km, dat ik gepoogd heb om zoveel mogelijk zonder krukken te lopen. Mijn record van aantal stappen zonder steun heb ik daarbij fors aangescherpt van 98 naar 199 stappen (inderdaad, jammer van dat ene stapje ... )

Muziek: Sinds 1e Kerstdag wordt de muziek verzorgd door Radio2 ofwel de TOP2000 (hoef ik zelf even niet na te denken ... ).. Voor de titel heb ik me ook maar door deze lijst (Kayak staat met deze song op nummer 1910 ... ) en het weer buiten (natte sneeuw ... ) laten inspireren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten