donderdag 25 december 2014

24-12 Life's What You Make It

De blogtitel van vandaag (vrij vertaald: Het leven is wat je er zelf van maakt ... ) is afkomstig van het album "The Colour of Spring" van Talk Talk (één van mijn favoriete albums aller tijden ... met een hoes in herfstkleuren(!) ... ).

Waarom deze titel? We hebben de afgelopen 3 maanden natuurlijk een opeenstapeling van slecht nieuws gehad. Steeds als we uitgingen van een bepaald scenario, dan kwam er wel weer een nieuwe (nare) verrassing uit de hoge hoed. Dat heeft uiteraard ook regelmatig tot diep-emotionele momenten geleid (niet alleen binnen ons eigen gezin overigens ... ), maar daarna ontstond doorgaans ook snel de realiteitszin dat de nieuwe situatie een gegeven was, waarmee we vanaf dat moment moesten dealen. En natuurlijk hadden wij ook wel eens de gedachte: "waarom moet óns dit nu overkomen, terwijl juist wij als geen ander probeerden zo gezond mogelijk te leven?". Maar we realiseerden ons dan ook al snel dat dit zinloze gedachten waren.

Doorgaans schrijf ik mijn blog pas als de eerste heftige emoties hebben plaatsgemaakt voor de realiteitszin, waardoor mijn blog soms mogelijk nogal nuchter over komt (weet dus dat daar een hele wereld onder zit ... ). We kunnen niet veel meer doen dan ervan maken wat er van te maken valt en voor nu is dat proberen weer zo fit mogelijk te worden, opdat ik weer leuke dingen kan gaan doen samen met Bertie e.a. (beter lopen is de eerste ambitie, maar fietsen en muziek maken komen daar vlak achteraan ... ). En vanuit diezelfde gedachte proberen we dus ook te genieten van deze Kerstdagen. De traditionele gourmet op Kerstavond, samen met al mijn meiden en mijn schoonmoeder, was in ieder geval een geslaagd begin.

Ter info: De CT scan staat inmiddels gepland op maandag 5-jan (in Zeist) en de vervolgafspraak met de oncoloog (uitslag CT en start immuuntherapie ... ) op donderdag 8-jan (In Utrecht).

Muziek: Tijdens mijn oefeningen heb ik geluisterd naar CD's van Prince (waaronder Lotusflower ... ), die ik afgelopen zondag, naast de CD/DVD van Tower of Power, ook kado had gekregen. Lekker scheurende gitaren, niet verkeerd dus in mij oren.


1 opmerking:

  1. Hoi Fon,

    Mooi om te lezen dat je, na alle emotie, toch probeert om te relativeren. Dat zal vermoedelijk de ene keer beter gaan dan de andere keer.

    Ik wil je veel succes en sterkte toewensen met 'het beste er van te maken' en dat je spoedig in staat bent om, samen, weer leuke dingen te kunnen gaan doen.

    Ondanks de situatie wens ik je/jullie fijne dagen toe!

    Zet hem op!!!!

    Groeten Olof

    BeantwoordenVerwijderen