maandag 10 november 2014

10-11 Nulla tenaci invia est via......


" ... dat is hetgeen wat bij mij opkomt als ik jouw blog lees Fon. Oftewel aan jouw wilskracht zal het niet liggen". Dat schreef een collega, die ik reeds uit mijn Philips tijd (dus al meer dan 25 jaar ... ) ken, in reactie op mijn blog. Mooi gezegd! 

Vervolgens ook nog even gezellig een andere collega en tevens muzikale vriend op bezoek gehad. Het laatste moeten we later maar weer eens een keer oppakken, voor nu lekker ff bijgekletst,

Groen licht bestraling

Vanmiddag telefonisch consult gehad met mijn orthopeed. Hij gaf groen licht voor de aanvang van de bestraling morgenochtend in het UMC.

Op 25-10 beschreef ik de situatie tot en met vandaag als een rots in de luwte, middenin een kolkende rivier. We hebben hier vooralsnog bij kunnen komen van de schrik (dat is inmiddels aardig gelukt ... ) en kunnen werken aan het herstel na mijn rugoperatie (ook daarover ben ik niet ontevreden .... ). Morgen gaat onze reis verder en moeten we het "water weer in".

Het gaat - zoals het er nu uitziet - een serie van 10 bestralingen worden, verdeeld over 3 werkweken. We zijn benieuwd hoe wild het water gaat worden, maar we houden goede moed ... 3 weken lijkt te overzien.

In de tussentijd is er ook een afspraak met de Uroloog gepland op 17-11. Wel even opletten of dit in het bestralingsschema past.


Muziek: In de tussentijd blijven we natuurlijk gewoon ook mijn oefeningen doen, ditmaal op mijn Spotify playlist van Bruce Springsteen. De hometrainer heeft overigens het kamer-beeld weer verlaten, ik voelde daarbij toch teveel druk in mijn spijkerbed.
Nieuws en filosofie: "Ge kunt alleen gekwetst worden door mensen voor wie ge respect hebt". (Uitspraak van Herman van Rompuy in het FD van afgelopen zaterdag).  
TV: Vannacht nog even de opname bekeken van een programma van gisterenavond over de val van de muur. De geschiedenis begon niet zozeer in de DDR, maar in Hongarije, waar de barricades opgeruimd werden vanwege gebrek aan harde (westerse) valuta. Alles draait uiteindelijk om geld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten