zaterdag 22 november 2014

21-11 Thinking Out Loud

Afgelopen nacht, maar ook de rest van de dag ondervond ik redelijke veel hinder van de infectie op mijn longen. Ik hoest veel slijm op, dat gelukkig ook wel gemakkelijk los komt. Ik moet het tempo van mijn oefeningen ook duidelijk aanpassen.

Na de ochtendgymnastiek was er weer de gebruikelijke gang naar het UMC voor de bestraling. Gelukkig kon ik tijdens het bestralen wel de hoestprikkels onderdrukken, anders  had dat nog problemen kunnen geven.

Omdat Bertie 's middags moest werken, moesten we onze tijd effectief besteden en gingen we gelijk door naar het wijkwinkelcentrum om bij de apotheek nog wat medicijnen op te halen en nog enkele andere boodschappen te doen. Althans, Bertie deed dat en ik bleef in de auto. Het was prachtig weer maar wel erg koud (2 graden ... ) en daar was ik niet helemaal op gekleed. Na thuiskomst ook nog even twee rondjes buiten op het plein gelopen en toen maar weer snel naar binnen om op te warmen.

In de namiddag hadden we nog een intake in het Diac ziekenhuis voor de nieroperatie. Standaard worden er dan 3 interviews afgenomen, met een apotheker, met een verpleegkundige en met een anesthesist. Alles bij elkaar  kost je dat wel even een uurtje, terwijl de gehele cyclus een maand geleden ook al was uitgevoerd. Wel bleek dat er in het verpleegkundig dossier het een en ander flink door elkaar gehusseld was, zoals dat mijn motorongeluk uit 1996 (gebroken arm ... ) vorig jaar pas had plaatsgevonden. Niet zo ernstig, maar el slordig. In ieder geval kregen we groen licht voor de operatie en krijg ik een dezer dagen een voorstel voor de operatiedatum door.

Inmiddels hebben we alle aanvullende voedingssupplementen binnen. De andere manier van eten is overigens wel even wennen. Op een of andere manier lijkt de voedingswaarde van het biologische voedsel veel hoger, waardoor je ook minder hoeft te eten. Het gebruikelijke toetje krijg ik écht niet meer weggewerkt. Wel iets om rekening mee te houden in de omvang van de porties, want Bertie probeert bij mij van allerlei gezonde zaken naar binnen te krijgen. Het is dus nog even zoeken naar een nieuwe balans.

Vanavond geen fut meer om nog oefeningen te doen en daar ook maar aan toegegeven. Zou het iets met de bestraling te maken hebben of toch de infectie? Lastig te duiden.

 Muziek: De titel van de blog vandaag is afkomstig van het nieuwe album X (spreek uit als Multiply ... ) van onze rode bard Ed Sheeran, die deze song ook ten gehore bracht bij Umberto Tan. Het is bedoeld als ode aan mijn lieve vrouw Bertie. die haar benen onder haar kont uitloopt om mij in de huidige situatie te ondersteunen. (Ik kan het zelf niet beter onder woorden brengen ... ). Schat, ik hou van je!

En dan ben ik helaas vergeten om mijn zwager te bellen om hem te feliciteren met zijn 60e verjaardag. Bij deze alsnog van harte gefeliciteerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten