woensdag 19 november 2014

18-11 Highway to Hell

Vanochtend opnieuw enige vertraging in het UMC, maar gelukkig nog steeds wel de vertrouwde routine van het altijd vriendelijke personeel.
 
Vanmiddag stond een bezoek gepland bij een orthomoleculair arts. Het gaat om NTTT ofwel Non-Toxologische Tumor Therapie, waarbij voeding ondersteunend moet zijn aan het herstelproces en de groei van tumoren moet afremmen. Voor meer info hierbij de link naar zijn website. De titel van mijn blog refereert uiteraard aan de gelijknamige AC/DC song en dit heeft alles te maken met het feit dat deze arts zijn praktijkruimte op de eerste verdieping praktiseert. Ik had na het bezoek aan het UMC nog maar even extra getraind op krukken én enkele malen onze eigen trap als trainingsobject genomen, zonder me vast te houden aan de extra steunen. Ik gebruikte daarbij de hoger gelegen traptreden als steun en dat gaf mij het vertrouwen dat het in Utrecht ook zou gaan lukken.

Het pand was gelegen aan het Wilhelminapark in Utrecht en de trap betrof een prachtige statige (maar ook redelijk brede ... ) trap met aan beide zijden een leuning (wel goed dat we de afspraak een week hadden opgeschoven, want een week eerder zou het een niet te nemen horde zijn geweest ... ). De praktijkruimte had een geweldig uitzicht op het park.

We hebben gesproken over een dieet en aanvullende voedingssupplementen. Er werd alle tijd genomen en we moesten tussentijds zelfs nog even de parkeermeter gaan aanvullen. De trap af was vanwege de breedte iets lastiger dan naar boven, maar ging uiteindelijk ook wel goed. Het lopen op krukken is echter op nog wel even wennen. We hebben inmiddels reeds enkele zaken besteld en vanaf morgen gaan we onze eetgewoonten op de schop gooien en ons nog verdiepen in boeken over voeding en kanker.

Boeken: "Eten tegen kanker" van Richard Beliveau en "Antikanker" van Dr. David Servan-Schreiber.


Vanavond heb ik mijn Eden bas versterker verkocht. Het was/(en is) een geweldige versterker, maar deze is met mijn beperkingen simpelweg niet meer te tillen (ook niet in de toekomst ... ). De koper was een professionele bassist en hij had zelf nog een grotere Eden stack (en kent dus de kwaliteit van het merk ... ) en zocht juist iets compacters voor kleinere optredens (alles is betrekkelijk, zullen we maar zeggen .... ). Gelukkig is er tegenwoordig een trend gaande van compacte en zeer lichte (ruim onder de 20kg ... ) bas versterkers met een redelijk vermogen, die ook nog eens betaalbaar zijn. (Een nieuwe bas versterker is een leuk vooruitzicht voor over een tijdje. Ik heb op basis van recensies in Gitarist, Bassist en internet al een aardig verlanglijstje samengesteld om te gaan uitproberen ... ).

Tot slot hebben we ook mijn lieve moeder en zus uit Brabant nog even op de (filter) koffie gehad.

Boek: Schijtluis van Marjolijn van Kooten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten