woensdag 5 november 2014

5-11 Vervolgplan ... en vrolijk kankerliedje

Verdere behandelingen

Vanmiddag zoals gepland telefonisch contact gehad met de oncoloog. Er is besloten om te starten met bestralen en daarna pas de nier te verwijderen. De volgorde is ingegeven door het feit dat ik na de nieroperatie in een onhandige houding moet liggen. Daar zal ik beter toe instaat zijn naarmate de revalidatie van mijn rug in een verder gevorderd stadium is.

De regierol die de oncolooog naar zich toe had getrokken is toch niet helemaal ingevuld, zoals ik me dat had voorgesteld. In het oncologenoverleg was er vanuit gegaan dat de bestraling niet eerder  zou mogen plaatsvinden dan 6 weken na de operatie, terwijl de neuroloog en orthopeed eerder tegenover mij 3 weken hadden genoemd (dus met ingang van komende week ... ). Er was dus duidelijk geen contact geweest. Ze zou dat alsnog gaan afstemmen met de orthopeed, opdat deze dat zou afstemmen met de radiotherapeut van het UMC. Direct na het gesprek werd ik echter door het UMC gebeld om de radiotherapie in te plannen, te starten op dinsdag 11-11, waarna ik de rest van de cyclus van 10 te horen krijg! De afspraak staat dus voorlopig, maar dus wel onder voorbehoud van een akkoord tussen de orthopeed en radiotherapeut. In de tussentijd gaat er een afspraak met de uroloog vooor de nieroperatie gepland worden.

Zolang je met één discipline te maken krijgt in een ziekenhuis blijft het redelijk overzichtelijk, maar bovenstaande toont maar weer eens aan dat je de touwtjes zelf stevig in handen moet houden als het er meer worden. Kortom: ik ben weer opdrachtgever en regisseur van mijn eigen PROJECT  (is het in ieder geval in vertrouwde handen ;-) ... ).

Songwriting

Afgelopen week een nachtelijke chat gehad met mijn dochter Janneke aan de andere kant van de wereld. (Ik lag weer eens klaar wakker naar het plafond te staren ... ). Dat leidde tot enkele tekstflarden voor een liedje. Afgelopen nacht (het wordt er helaas nog niet veel beter op ... ) daar weer een stuk aan toegevoegd. Het moet een zeer vrolijk kankerliedje worden (geniet van de mooie dingen die je nog wél hebt ... ).  

Bezoek

Vanavond een bezoek gehad van een collega en zijn vrouw, waar ik zeer naar uitkeek. Het begon weer eens redelijk hilarisch, omdat ik even uit mijn bed wilde, Tot hun verbijstering bleef ik op een of andere manier achter mijn slipper haken en gaf ik mijn best mogelijke vertolking van het Zwanenmeer. Ook nog gelachen bij de opmerking dat ik wel een lot uit de verkeerde loterij had getrokken. (Nou ja, zolang we de humor erin weten te houden .... ). Als ervaringsdeskundige wist hij me te vertellen dat het doffe gevoel in mijn onderstel  best wel lang (een jaar ... ) zou kunnen duren, dus hoef ik vooralsnog niet te wanhopen.

N.B. Ik heb de slippers maar weer opgeborgen in de schoenenkast ten faveure van de stroevere squashschoenen.



Muziek: (Ik durf het bijna niet te zeggen ... ) Caro Emerald - The shocking Miss Emerald. Geheel in lijn met haar consistente debuutalbum. Inmiddels wel een van de grootste exportproducten van NL (samen met Andre Rieu ... ). Enige waardering is dus op zijn plaats, maar slechts kortstondig in mijn Spotify afspeellijsten.

2 opmerkingen:

  1. zo te lezen gaan jullie inderdaad een vermoeiende en heftige tijd tegemoet broertje.
    Als ik ook maar ergens wat kan doen, schroom niet.....
    Tot morgen

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Fon,

    Slippers niet weg doen, dat houd je een beetje soepel :-).
    Voor jou is het dus ook wachten tot de 11e, succes en we gaan door

    Groet Nico

    BeantwoordenVerwijderen