zondag 16 november 2014

15-11 The Book I Read

In de vroege wakkere ochtend (3:00-4:00) de opgenomen uitzending van College Tour met Bill Gates bekeken. Ik geef toe dat ik regelmatig mopper op Microsoft, omdat het vaak net iets anders doet dan ik zou verwachten, maar waar zou de wereld zijn zonder pioniers als Gates, die toch maar even een wereldbedrijf heeft neergezet, inmiddels de rijkste man ter wereld is en nu de filantroop uithangt om ziektes als Malaria, Aids en Ebola uit de wereld te bannen. Inspirerende man dus. Ik weet niet of de vragen stellende studenten willekeurig worden geselecteerd of dat er een pre-screening plaatsvindt, Ik vermoed het eerste, want de vragen waren af en toe voor verbetering vatbaar.

The Book I Read

De titel van mijn blog refereert aan de gelijknamige song van het debuutalbum "77" van Talking Heads en het thema is dan ook lezen. Hoewel ik mezelf geen fervent lezer zou willen noemen lees ik door de dag best wel e.e.a. weg, Het begint met de krant (weekabonnement op het AD plus de weekend editie van het FD ... ) en lectuur (Computable 100 Krachtigste ICT Bedrijven van NL, De Gitarist, De Bassist, Helden .... ). Daarnaast rijst er inmiddels een flinke stapel boeken op de tafel naast mijn bed. Deze begon gisteren echter plotseling een dermate forse omvang te krijgen (een dubbele bestelling van bol.com en enkele leenboeken kwamen bijna gelijktijdig binnen .... ), dat ik al weer genoodzaakt was om boeken van de bestaande stapel terug af te voeren naar mijn de boekenkast op de 1e verdieping (om daar uiteindelijk gedoemd te zijn om ongelezen te eindigen ... ). Wat er vooralsnog op de tafel overblijft met de kans om gelezen te worden is het volgende:

  • Pogingen iets van het leven te maken, het geheime dagboek van Hendrik Groen, 83 1/4 jaar
    (is kostelijk met een toch best wel aangrijpend slotakkoord  ... en is inmiddels uit  ... )
  • Schijtluis van Marjolijn van Kooten (eigenlijk cadeautje voor iemand anders, maar ben eerst ff aan het checken of het iets is ... )
  • Ventoux van Bert Wagendorp (geleend van een vriendin van Bertie. Verplichte kost voor fietsers, een gilde waartoe ik me vooralsnog blijf rekenen tot het tegendeel bewezen is ... )
  • Macht van instinct tot integriteit van Oscar David (besteld n.a.v. interview in FD ... )
  • Jihad vs McWorld van Benjamin R. Barber (uitdaging in het Engels ... )
  • Stoner van John Williams  (geleend van een vriendin van Bertie, is nog twijfelgeval .... )

Aan toekomstig bezoek het vriendelijke verzoek om niet nóg meer leesvoer aan te reiken.

Topsport

Zoals ik dat eerder deed met mijn fietskilometers houd ik inmiddels ook een persoonlijk logboek bij m.b.t. mijn revalidatie-inspanningen. Even ter referentie: gisteren zat ik in totaal op 3:50 uur, vandaag na 5 sessies op 4:15 uur. Dat begint aardig op topsport te lijken.



Muziek: Vandaag was er ruimte voor de inspirators van de titel van mijn blog vandaag, ofwel Talking Heads.
Muziek: Ook nog even naar het album "Hits for Kids" geluisterd van de jonge Nederlandse sensatie Jet Rebel. Hij schitterde live reeds op Lowlands, Pinkpop en bij DWDD. Zijn album kent sterke momenten, maar mist naar mijn mening in het algemeen de dynamiek van zijn live optredens.

1 opmerking:

  1. Hoop dat die topsport van jou veel oplevert. Fijn als ne resultaten kunt meten.
    Vooral doorgaan zoals Barry Stevens altijd zei

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen