donderdag 27 november 2014

26-11 When The World Gets Small

De titel van mijn blog vandaag betreft een prachtige song van de band Gov't Mule van hun album Shout (met een bonus CD, waarop dezelfde songs uitgevoerd worden door de band , maar dan met gastartiesten, die hun eigen draai aan de song geven, leuke formule ... ).

"Yesterday I was flying high, high above the ground
But I know I'm gonna  meed a place to fall
When the world gets small"

Vrij vertaald: Als je maar lang genoeg "ziek" thuis zit weet je dat er onvermijdelijk een keer een moment komt dat de belangstelling gaat afnemen en dat je wereldje kleiner wordt. Op dit moment ervaar ik dat overigens nog zeker niet als zodanig (maar de song raakte me dus wel ... ) en ontvang ik ook nog bijna dagelijks telefoontjes, kaarten en/of bezoek (waarvoor mijn dank ook nog steeds groot is ... ).

Daarbij kwam vandaag ook een bevrijdend telefoontje van mijn manager dat ik door - inmiddels goedgekeurde  - keuzes van collega's nu alsnog per 1-1-2015 geplaatst ben voor één van de twee SLM functies binnen IT Nederland, domein Betalen & Sparen & Beleggen (BSB). Dat is vooralsnog een kopzorg minder en geeft ook wel extra stimulans om hard (maar ook met voldoende oog voor voldoende rustmomenten hoor ... ) aan mijn herstel te werken en op die manier het hierboven geschetste zwarte gat te vermijden. Re-integratie op een bestaande functie is straks ook prettiger en constructiever dan in geval van boventalligheid. Kortom, ik ben hier ontzettend blij mee.

M.b.t. de oefeningen concentreer ik me momenteel iets meer op het lopen met krukken. Lopen met de rollator gaat inmiddels redelijk gemakkelijk, maar deze geeft dankzij de elleboogsteunen minder belasting op mijn benen, waardoor ik die naar mijn gevoel onvoldoende belast. Met de krukken kan ik dat bewuster sturen. Het gaat weliswaar langzamer, maar het wordt naar mijn gevoel wel de tussenstap naar lopen zonder hulpmiddelen (en daar ga ik natuurlijk voor ... ).

Nadat afgelopen weken de schilder in huis is geweest (muren, deuren, kozijnen en plinten) zijn vandaag de trappen opnieuw bekleed. Het ziet er weer strak uit en minder besmettelijk ook dan de oude bekleding.

Morgen hebben Bertie en ik een kennismakingsgesprek met een van de urologen, die de nieroperatie gaat uitvoeren (samen met een collega van het Anthonius ziekenhuis  uit Nieuwegein ... ). En 's middags nog een telefonisch consult met de bedrijfsarts.

Muziek: Gov 't Mule stond ook tijdens de oefeningen op. (Luister vooral ook - bijv. op YouTube - naar de versie van de song "Funny Little Tragedy" met Elvis Costello in de hoofdrol. Super cool! ... ).

1 opmerking: