donderdag 13 november 2014

13-11 Lovely Day

Qua weer was het een prachtige dag vandaag. Aangezien mijn bed voor de schuifpui staat kan ik genieten van de blauwe lucht, maar ook van de doorlopende late najaarsactiviteiten van de insecten, zoals de bijen boven de klimop en de muggen - gelukkig - aan de buitenkant van het glas.

De gang naar het UMC was vandaag iets vroeger dan anders (afspraak 9:40), maar verliep wederom gladjes en om 10:00 zat ik al weer in de auto. Wat een routine, wat een team! Ik bespeur na 3 sessies nog niets van de eventuele nadelige effecten waarvoor gewaarschuwd was, zoals vermoeidheid, pijn op de plek van de bestraling of problemen met mijn slokdarm. Daar genieten we vooralsnog maar even van.

Vanmiddag de fysiotherapeut (net deze week opnieuw vader geworden van zijn tweede, gefeliciteerd! ... ) op bezoek gehad, die met goedkeuring keek naar de manier waarop ik inmiddels loop en de oefeningen die ik doe. Hij had nog enkele aanvullende oefeningen bij de trap zelf om mijn coördinatie te verbeteren en die me nog verder helpen om de spierkracht van het (vooral linker) bovenbeen te verbeteren opdat ik deze niet meer steeds op slot hoeft te zetten. De trap zie ik overigens ook niet meer als een te nemen barrière: als ik boven iets nodig heb, dan ga ik het gewoon halen.

Zoals vandaag bijvoorbeeld een exemplaar van De Gitarist met tips om beter te leren LOOPEN (nee, nee, nee, geen spelfout, zie foto hahaha .... ). Tijdens de Britisch Tour 2014 van onze band nLUK begin oktober zag ik in Oxford namelijk een band op straat, die ontzettend leuke dingen deed met een zogenaamd Loop Station (eigenlijk had hij er twee, altijd baas boven baas ... ). Daarmee kan je jezelf opnemen en kan je steeds weer nieuwe dingen toevoegen en die los afspelen of combineren, Je begint bijvoorbeeld met een gitaar en voegt daar vervolgens een zanglijn aan toe, een basgitaar, achtergrondkoortje etc. Op deze manier kan je dus spelenderwijs en experimenterend een song "in elkaar flanzen". Je kan een Loop Station ook gebruiken om te repeteren met jezelf, door een begeleiding in te spelen en daar dan een bas riff of groove te oefenen. Om een ideetje te geven een demo op YouTube (ik had eerder een meer aansprekend voorbeeld gezien, maar kan dat niet meer terugvinden ... ).

Muziek: De titel van mijn blog vandaag betreft Lovely Day (en dat was het ... ) van Bill Withers. Maar ook de rest van het album "Lovely Day: The Best of Bill Withers" mag er zijn. Wat een geweldig lekkere soul muziek heeft die man ons nagelaten.

1 opmerking: