dinsdag 25 november 2014

24-11 I'm So Tired

Vanochtend stonden we al weer om 8:40 uur bij het UMC en ik ik kon gelijk door voor de afspraak van 8:50 uur. Daarna nog even gesproken net de radiotherapeute over de bijwerkingen van de bestralingen en de afbouw van de Prednison. De laatste handhaven we nog twee weken en gaan dan in de afbouw volgens een schema dat ze naar de apotheek zou faxen. Nog één sessie te gaan morgen!

Vanmiddag na mijn (onvolledige) oefeningen de nodige telefoontjes en bezoek gehad (wel de fout gemaakt om op een stoel i.p.v. op het bed te gaan zitten, waardoor ik mijn rug vanavond best wel goed voelde. Dat merkte ik vooral tijdens het hoesten, waarbij het slijm alleen maar vaster lijkt te gaan zitten ... ).

Vanavond voor het eten nog wel enkele oefeningen uitgevoerd, maar na het eten niet meer de energie om het volledige oefenprogramma nog een keer te doorlopen. (Of dat gelegen kan hebben aan mijn eerste glaasje wijn sinds de operatie ... hoe dan ook, dat smaakte erg goed en is - zonder dollen, maar wel max. 1 glas per dag - onderdeel van het dieet ... ). De titel van de blog vandaag refereert daarom aan het heerlijke lome liedje van The Beatles van The White Album (ik had al een keer de opmerking gekregen dat John Lennon ontbrak in de songtitels, dus het komt al dichterbij. Kan het ermee door, Maarten? ... ).

Via de dochter van een collega, die aande Universiteit van Wageningen studeert nog wat aanvullende informatie doorgekregen over het gebruikt van groene thee en koffie in een kanker dieet. Over het laatste zegt ze: "En het is wel grappig dat hij zegt dat er niks van koffie op de lijst staat, hier heb ik de vorige periode een projectje over gedaan en er is inderdaad geen richtlijn voor koffiegebruik, maar de conclusie van alle groepen was dat een inname van 3-4 koppen koffie positieve werkingen kan hebben! Dus zeg maar dat hij gerust koffie mag drinken!". (Dit soort berichten hoor ik dus graag ;-) ... en als ik het goed lees op de website mag ik dan - als man zijnde - ook zelfs nog een extra glas wijn. Kortom, je moet selectief zijn in je informatiebronnen, hahaha .... )..

Muziek:

  • Tijdens de oefeningen was het Pearl Jam (album Ten ... ).
  • Daarnaast mijn Spotfy playlist van Supertramp opgeschoond, opdat alleen de beste songs overbleven en Ed Sheeran, die soms briljante teksten schrijft



1 opmerking:

  1. Hoi Fon,
    Op naar de laatste sessie. Zal er morgenavond een wijntje op nemen en op je proosten.
    White Album kan er zeker mee door.
    gr. Maarten

    BeantwoordenVerwijderen