maandag 24 november 2014

23-11 Throw Away Your Television

De titel van mijn blog betreft de song van het Red Hot Chili Peppers album "By The Way" en refereert aan de voornamelijk tranentrekkende pulp die op TV voorbij komt. Met de toename van het aantal zenders is de kwaliteit van de programma's evenredig afgenomen en naar een dramatisch niveau afgegleden. Voorheen ontvluchte ik dan de gemeenschappelijke huiskamer naar mijn muziekhonk één verdieping hoger, maar dat is in mijn huidige toestand helaas iets complexer geworden. Vooral de decadentie en verloedering op zenders als TLC en MTV is dermate hemeltergend, dat er bij mij ook wel enige begrip ontstaat over de tegen-reacties bij bepaalde groeperingen in de samenleving. Waar gaat dat nergens over zeg! Datzelfde geldt natuurlijk voor de platte niets-zeggende, nergens-over-gaande real life soaps als die van bijvoorbeeld Frans Bauer en Roy Donders. Wonderbaarlijk!?  (Meer voor vrouwen? ... ).

Vanochtend heb ik het gebruik van de voedingssupplementen iets anders aangepakt. Ik heb het kankerremmende Chaga extract opgelost in kokend water (waardoor het nu ook volledig oploste ... ) en daar wat honing aan toegevoegd. Daarmee was het ook enigszins weg te krijgen en er trad nu geen misselijkheid op.

Ik heb mijn blog van gisteren enigszins bijgewerkt. Volgers, die de updates via de mail lezen zullen deze mogelijk missen, vandaar hierbij de online link.

Muziek:
  • Vandaag stonden tijdens mijn workout de Red Hot Chili Peppers op. (Over het algemeen gewoon lekker en al helemaal met mijn gitaristen- en bassisten-oren ... ).
  • Daarnaast n.a.v. een artikel in de nieuwste Gitarist de CD Orange (de enige op Spotify ... ) van Jim Campilongo. (Als muzikant moet je open staan voor andere invloeden, nietwaar? Voor de gitaristen onder ons: soms onverwachte wendingen, maar wel een lekkere Fender Telecaster sound uit zijn Fender Princeton versterker ... ).
  • En n.a.v. mijn blogtitel van gisteren was Supertramp natuurlijk ook weer even verplichte kost. Crime Of The Century blijft voor mij toch wel hun hoogtepunt. Hoewel ze daarna nog geweldige songs hebben gemaakt, vind ik hun albums als totaal minder consistent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten